vrijdag 27 mei 2011

De kracht van gedachtes

Je gedachten zijn net als politici. Ze liegen en bedriegen. WAT?

Misschien reageer je nu geschokt. Gedachten zijn leugenaars? Jazeker wel. Ik heb gedachten lang als mijn beste vriend gezien. Gedachten vertelde me wat ik wilde horen als mijn lichaam dat niet deed. Dat was dus juist het probleem. Als ik mezelf te dik vond, bevestigden mijn gedachten. Mijn lichaam vertelde dat het niet zo was, maar daar geloofde ik niet in. Ik negeerde mijn lichaam omdat ik de waarheid niet wilde horen.

Ik ben absoluut niet de enige die dit doet. Mensen willen niet meer naar hun lichaam luisteren, omdat het lichaam altijd de waarheid vertelt. Mensen zijn te eigenwijs. Ze willen niet horen dat ze ongelijk hebben. Als je lichaam zegt dat je moet stoppen terwijl je dat niet wilt, is dat niet leuk. Dus als je je lichaam maar negeert, doe je net alsof die vermoeidheid of pijn er niet is. In plaats daarvan ga je luisteren naar je gedachten. Je gedachten die je manipuleren en bedriegen.

Heb je er wel is bij stil gestaan wat gedachtes kunnen doen. Alle psychische stoornissen worden voor een deel veroorzaakt of in ieder geval in stand gehouden door gedachten. Gedachten kunnen alles verdraaien. Hoe komt het anders dat een anorexia patient van 40 kg zichzelf nog als moddervet ziet? Dat is omdat haar gedachten haar bedriegen. Haar lichaam vertelt dat het niet goed gaat: haren vallen uit, menstruatie blijft weg, ze heeft het altijd koud en ze krijgt overal donshaartjes. Maar wat doet ze? Ze blijft luisteren naar haar gedachtes en negeert haar lichaam.

Natuurlijk zijn gedachtes niet altijd slecht. Het is handig als je kan nadenken op school, zodat je hoge cijfers haalt. Ik wil alleen zeggen dat je beter op je eigen lichaam kunt vertrouwen dan op je gedachtes. Je gedachtes kunnen kunnen dingen verdraaien, terwijl jouw lichaam dat nooit zal doen. De kracht van je gedachtes is vele malen sterker dan je denkt.

1 opmerking:

  1. Mooi geschreven :) De kracht van gedachten wordt hevig onderschat. Het begint in je gedachten, je instelling en dat vormt alles wat je doet en hoe je leven eruit ziet eigenlijk. Het is ook heel erg leuk om met gedachtenkracht te spelen en te oefenen, want het werpt echt vruchten af! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.