vrijdag 20 mei 2011

Leave a trail!

Stel je voor: je staat op een berg en je wilt naar het dal. Er zijn twee paden. Een pad heb je al vaker gelopen, maar het is gevaarlijk. Je weet eigenlijk zeker dat je je heel hard zal vallen, misschien zelfs met dodelijk afloop. Het andere pad heb je nog nooit gelopen, want je weet niet of dat veiliger is. Je hebt van andere mensen gehoord dat het zo is, maar je weet niet of je het moet geloven.
Welk pad kies je? Het onbekende misschien veiligere pad of het bekende maar gevaarlijke pad?



via weheartit

Ik heb een hele lange tijd gekozen voor het pad waarbij ik zou vallen. Ik heb dingen gedaan waarvan ik wist dat ze me niet gelukkig maakte, gewoon omdat ik het niet aandurfde naar geluk te zoeken. Daarbij ben ik dus heel hard gevallen. Het was veiliger om te kiezen voor het bekende, in plaats van te kiezen voor het onbekende. Ook al wist ik dat het onbekende me waarschijnlijk meer op zou leveren, ik durfde het niet. 

Alleen waarom zou je iets doen wat je niet gelukkig maakt? Wat houd je tegen om te doen wat je écht wilt? Wat zou er gebeuren als je dat toch doet? Je hebt maar één moment om dingen goed te doen en dat is NU! Overwin je angsten!

Ieder mens is anders, ieder mens heeft een ander levenspad. Je hoeft niet zo te zijn zoals anderen, als je maar je hart volgt.

Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail. ~ Ralph Waldo Emerson

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.