zaterdag 7 mei 2011

Over Het Regent Geluk

Waar komt de naam Het Regent Geluk eigenlijk vandaan?

Eigenlijk zijn er wel meerdere redenen voor. Als eerste komt het omdat ik al eerder blogs heb gehad, eentje daarvan had de naam 'itsrainingnotes'. Ik heb sowieso al vaak een nickname gehad met het woord 'raining' erin, vooral omdat ik toen in een niet zo'n goede periode zat. Regen symboliseerde voor mij ongeluk.

Toen ik met het idee kwam om een nieuwe blog te starten, had ik dus een nieuwe naam nodig. Veel leuke namen waren al bezet en toen kwam 'itsraininghapiness' in mij op. Dit zou dan eigenlijk een paradox zijn, want regen staat voor ongeluk en hapiness is natuurlijk geluk. Dat leek mij wel leuk. Maar een naam die zoveel op mijn vorige leek, dat wilde ik niet, want ik wilde een nieuwe start maken. Daarom heb ik ervoor gekozen om de naam te vertalen naar het Nederlands. Aan de ene kant bijna hetzelfde als mijn oude naam, maar toch wel heel anders.

Maar wat is nu de betekenis van Het Regent Geluk? Zoals ik al eerder zei stond regen voor mij bij iets negatiefs. Ik ben in mijn leven bezig met negatieve dingen om te draaien naar positief. Zo ook met de naam van mijn blog. Als het geluk regent, kan dat bijna niet negatief zijn. Hoe harder het regent, hoe meer geluk, dus hoe beter. Daarnaast staat regen ook voor overvloed, ik wil een blog die vol staat met geluk, met mooie dingen en met liefde. Als laatste kan je 'het regent geluk' ook interpreteren als een negatieve gebeurtenis waar je toch het positieve uithaalt. Dat je zelfs gelukkig kan worden van de regen, dat er altijd wel iets positiefs is.

1 opmerking:

  1. Hey, wat een leuke (en positieve) omslag! (natuurlijk ken ik je nog, zie ook mn reactie op mijn weblog!). Ik vind je ondertitel vooral erg leuk en ben benieuwd wat je hiervan gaat maken. Vooral ook leuk dat je 'm in het Nederlands hebt.

    Jeej, welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.