vrijdag 13 mei 2011

Wat is mooi?

In mijn ondertitel staat: 'een zoektocht naar alle mooie dingen in het leven.' Wat ís nu eigenlijk mooi?

Volgens de Van Dale :1mooi bn, bw 1 het oog strelend; aangename gewaarwordingen teweegbrengend; schoon: een ~ schilderij, ~e muziek; niet moeders ~ste zijn lelijk 2 uitstekend: een ~e prestatie 3 (vh weer) gunstig 4 (iron) wel, nu nog ~er! dat is nog erger; dat is natuurlijk ~ mislukt; ik mijn excuses aanbieden? Mooi niet! ik denk er niet aan
2mooi tw (instemming) dat komt goed uit

En misschien is dat wel waar ik op zoek naar ben, naar dingen die aangename gewaarwordingen teweegbrengen. Dat is misschien ook wel de beschrijven van wat 'geluk' voor mij betekent. Ik ben namelijk ook op zoek naar geluk, naar dingen die mij gelukkig maken. Dat is ook 'mooi' voor mij. Daarom is mijn vriendje mooi, zijn mijn vriendinnen en mijn ouders mooi. Niet omdat ze per se een missverkiezing zouden winnen, maar omdat ze mij gelukkig maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.