zondag 22 mei 2011

Weg met je gewoontes!

Iedereen heeft gewoontes. Daar is op zich niets mee mis, want het is handig als je weet wat je elke dag gaat doen. Je fietst elke dag dezelfde route naar school, gaat naar school, je hebt les van dezelfde leraren en met dezelfde klasgenoten en dan fiets je via dezelfde route naar huis.
Maar is het niet gewoon heel saai? Soms is het juist heel leuk om totaal iets anders te doen. Mijn moeder probeerde vroeger altijd verschillende wegen uit, gewoon omdat ze daar zin in had. Toentertijd vond ik dat zeer irritant, nu doe ik het zelf ook. Ik heb zo een veel fijnere weg ontdekt om te fietsen vanuit mijn vriend naar huis. Ik zie een keer een ander deel van mijn stad en het is ook nog sneller.
Gewoontes veranderen kan heel nuttig zijn. Jij verandert constant, maar je gewoontes veranderen vaak niet mee. Doe gewoon een keer waar je echt zin in hebt, in plaats van je aan gewoontes houden. Heb je zin om drie boterhammen met pindakees te eten in plaats van het standaard bakje cruesli met yoghurt? Gewoon lekker doen. Maak je huiswerk een keer op een andere plek, slaap een keer in een andere kamer, kook een keer een totaal nieuw recept, ga shoppen in andere winkels, doe je boodschappen bij een andere supermarkt of koop een keer chips van een ander merk. Het is even wennen, maar misschien ontdek je wel dat je het leuker vind. Doorbreek de sleur van je dagelijkse leven! Het is jouw leven, dus kun je het net zo goed een beetje leuk maken!
 

Nike had gelijk: Just do it!

2 opmerkingen:

  1. Woohooo Yessss that's what I'm talking about! Heel goed omschreven. Doe juist wat je niet wilt doen is mijn motto. Of doe anders wat jij zegt. Daar gaat het om. Het is soms heel eng of zwaar. Of je wilt het niet, maar als je het doet dan kan de uitkomst juist leuk zijn. Of je vraagt je af waarom je het niet eerder hebt gedaan.

    Heel mooi omschreven lieverd en dank je wel voor je leuke reacties op mijn blog. Je bent een geweldig steun. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha geweldig!! Ik hou hiervan, ik denk er precies zo over! Gewoon doen! Je ziet en leert hierdoor zoveel meer, het leven wordt daardoor gelijk een stuk kleurrijker en leuker :)
    Leuke blog heb je! Ik ga je volgen :D
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.