maandag 27 juni 2011

Living like Larry

Gister vertelde ik al dat er een stukje zou komen over Living like Larry. Ik hoop natuurlijk dat ik jullie enorm nieuwsgierig heb gemaakt (en dat is ook denk ik ook zo, anders zou je nu niet door blijven leven).

Woensdag vertelde ik dat ik naar de bieb was geweest en daar heb ik onder andere het boek The gospel according to Larry meegenomen. Nobravery had me aangeraden om dit boek te lezen en daar ben ik haar ontzettend dankbaar voor. Hoewel ze had aangeraden om het in kleine stukjes te lezen, heb ik het binnen twee dagen uitgelezen. Als je het snel leest, is het nog steeds indrukwekkend.



Ik wil niet te veel verraden over dit boek, maar toch een hele kleine samenvatting:
Josh wil de wereld veranderen. Hij begint een anonieme weblog (genaamd the gospel according to Larry) om zijn idee├źn over anticonsummitisme te vertellen. Dat dit anders uitloopt dan hij had verwacht, hoef ik je natuurlijk niet te vertellen.

Wel lezen: Als je geïntereseerd bent in anticonsummitisme (ook wel consuminderen)en als je een blogger bent is dit boek zeker iets voor jou. Dit boek is voor wereldveranderaars die kritisch naar zichzelf willen kijken.
Niet lezen: Als je alleen maar literaire hoogstandjes lees. Dit boek is geen literair hoogstandje (lees: het is eigenlijk een jeugdboek), dit is een boek met een boodschap.

5 opmerkingen:

  1. Ik voel me net een trotse mama haha! Leuk dat jij 'm ook bespreekt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @nobravery: Het is ook een boek dat het waard is om te bespreken, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeej. Fijn boek. Ik ben er gisteren eens opnieuw in begonnen omdat ik toch lang in de trein zat, vandaag alweer bijna uitgelezen. Blijft mooi, blijft mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.