zondag 26 juni 2011

Verslaafd aan beauty

Ik heb al eerder verteld over mijn verslavingen, maar ik ga er nog een nieuwe aan toevoegen: mijn beautyverslaving. En het is tijd geworden om deze achter me te laten.

Hoe het begon? Sinds het bestaan van beautygloss keek ik er bijna dagelijks op. Helaas bleef het niet bij kijken, ik ontdekte er het online winkelen. Ik kon uren spenderen met het kijken naar make-up om het vervolgens te kopen. Make-up die ik niet nodig had. Mijn make-up laatjes stapelden zich op met overbodig producten, ongebruikte verpakkingen en mijn bankrekening raakte steeds leger.

Nee, het heeft geen ontzettend erg vorm aangenomen. Ik heb nooit schulden gehad, maar het is wel op een punt gekomen dat ik het niet meer leuk vind. Ik heb ondertussen al een groot deel van mijn make-up verkocht, maar ik zit nog steeds met heel veel make-up die ik niet hoef. Ik vind het overbodig om zoveel make-up te hebben. Ik heb één make-up kastje met drie laatjes waar alles in moet passen (uitgezonder nagellak en beautyproducten), maar eigenlijk vind ik dat nog wat veel. Beautyproducten zijn ondertussen gereduceerd van 4 schoenendozen naar iets meer dan 2, dus dat gaat ook de goede kant op.

Ik hou nog steeds van make-up en ik draag het dagelijks. Ik vind het heerlijk om met make-up te spelen en nieuwe dingen uit te proben, maar ik vind niet dat ik daar dozen vol make-up voor nodig heb. Ik wil alleen de dingen hebben die ik écht gebruik. Er is dus niets mis met make-up als hobby, maar ik vond dat het bij mij te grote vormen aan begon te nemen.

Morgen zal ik iets vertellen over Living like Larry, maar een kleine tip van de sluier: het gaat over een boek over consuminderen. Geheel in Larry's stijl, zal ik mijn make-up stash gaan verminderen.
Welgeteld heb ik 167 beauty gerelateerde dingen. Hier zijn al zo'n 10 dingen vanaf doordat ik al eerder heb opgeruimd. Wat zit er bij die 167 dingen? Al mijn make-up, mijn make-upkwasten, maar ook tandpasta, scheermesjes en wattenschijfjes (maar dan telt een pak als één voorwerp) dus eigenlijk gewoon alles. Ik geloof alleen dat ik mijn tandenborstel niet heb meegeteld en ik heb ook nog wat beautydingen rondslingeren, zoals een lippenbalsem in mijn etui. Goed, laten we ruim rekenen en dan kom ik 175.
Mijn doel? Ik wil onder de 100! Misschien ietwat ambitieus, maar ik heb ondertussen door dat je zonder ambities nergens komt. Ik ga dit bereiken door producten op te maken, weg te geven en te verkopen.

Binnenkort zal er een update komen en ook meer informatie over Living like Larry.

Waar heb jij te veel van en zou je dat willen opruimen?

6 opmerkingen:

  1. Wow dat zijn veel beautyproducten! :D
    Wat leuk zeg dat je dit op deze manier gaat aanpakken, ben erg benieuwd naar 'living like larry', heb er nog niet over gelezen.
    Ik had jaren geleden een tassenverslaving, echt ik kon zo een toko tas openen! Haha, ik heb toen ook net als jij de overbodige tassen verkocht en heb nu gewoon een paar tassen die ik vaak gebruik. Alles wat ik niet gebruik hoef ik niet te hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Consuminderen = de bomb! You go, girl! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoo dat zijn er veel! Maar ik kan heel goed begrijpen dat het verslavend is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd naar Larry. Ik heb wat ik nodig heb. Niet te veel. Ik ben dol op beauty. Heel erg, maar ik heb alleen wat ik gebruik. Zit toch een houdbaarheid datum op. Dus ik maak op en koop nieuw. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik ben echt een beetje 'vereerd' dat je mijn idee overneemt! Het is natuurlijk niet helemaal van mij, maar dat ik het toepas wel. :) Zo leuk om te lezen ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Tam, precies. Voor tassen, schoenen en kleding geldt eigenlijk hetzelfde. Gelukkig heb ik daar niet super veel van, al hoewel een grote opruiming daar ook geen kwaad kan.
    @LoyoyaNL, ja dat is dus ook mijn plan. Ik wil hebben wat ik gebruik. Je kunt nooit drie shampoos tegelijk gebruiken, of 50 flesjes nagellak. Natuurlijk is een beetje afwisseling fijn, maar het moet niet te gek worden.
    @nobravery, ik vnid het een super idee. Ik was er stiekem al mee bezig voordat ik het van jou las, maar het heeft me alleen maar meer gemotiveerd!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.