maandag 4 juli 2011

Afkicken van beauty

Met het afkicken van mijn beautyverslaving gaat het verrassend goed!

Helaas heb ik wel ontdekt dat ik nog wel wat meer producten dan 175 heb. Zo kwam ik erachter dat ik bij mijn vader nog allemaal dingen heb staan (zeker 5 dingen, misschien zelfs 10) en ook bij mijn vriend staan ook wel een stuk of 5 dingen. Daarnaast heb ik hier thuis ook nog een stuk of 5 dingen vergeten. Maar goed, ik wil me eerst focussen op de producten die ik op mijn kamer en in de badkamer heb en dan klopt die 175 wel ongeveer.

Ik heb ondertussen wat regels voor mezelf opgesteld:
- Alle producten die ik heb tellen als één ding. Ook tandpasta, mijn douchespons en proefjes van shampoo.
- Voordat ik op mezelf ga wonen, wil ik mijn doel van een beautyvoorraad (stash) van 100 producten hebben bereikt.
- Binnen drie maanden wil ik alle producten die ik niet meer hoef, hebben weggeven of verkocht. Producten waarvan ik weet dat ik ze op ga maken, mag ik langer over doen als ik die maar binnen een jaar heb opgemaakt.
- Geen verspilling! Het doel van dit juist is om verspilling tegen te gaan. Producten overdreven gebruiken om ze eerder op te maken, is dus vals spelen.
- Ik mag geen producten kopen die ik nog heb. Alleen als ze echt op zijn (of bijna op) mag ik een nieuwe variant kopen.
- Over alle producten die nog gekocht worden, moet ik goed nadenken. Het liefst dierproefvrij, biologisch en zonder slechte stoffen. Dat betekent wel dat ik meer geld per product uit ga geven, maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit. Uiteindelijk is dit ook beter voor het milieu.


Wat heb ik al gedaan?
- Weggegeven: een groot pakket met 7 (ongebruikt) producten aan een vriendin
- Opgemaakt: ik ben bezig met proefjes gebruiken. Ik heb al een crème getest, 2 shampoos, ik maak een parfummetje op. Verder heb ik ook al een deo en een fles badschuim opgemaakt
- Verkocht: 5 losse oogschaduw poeders
- Weggegooid: twee dingen die niet meer goed waren

Verder heb ik ook al een grote doos gemaakt met dingen die ik wel verkopen/wegdoen.

Totaal opgeruimd: 7 + 6 + 5 + 2 = 19 producten

Helaas moet ik wel toegeven dat ik nog wat nepwimpers via ebay heb gekocht en dat ik een voorraadje wattenschijfjes heb gekocht. In totaal zijn er dus twee producten bij gekomen, wat een afname van 17 producten betekent. Toch nog best netjes voor een weekje opruimen.

Volgende maand hoop ik op meer! Ik zal dan ook alles officieel tellen, zodat ik precies weet hoeveel ik nou heb.

3 opmerkingen:

  1. Je bent super bezig! You go, girl! Keep up tha good spirit! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg! Superleuk om te lezen hoe je ermee bezig bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks! Ik baal alleen wel dat ik steeds meer producten 'vind' waarvan ik niet wist dat ik ze had, of dat ik spontaan weer heel veel nieuwe dingen krijg.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.