zondag 17 juli 2011

Animatie films

Ik kijk heel erg veel films, zowel in de bios als lekker thuis op de bank. In een aantal post zal ik mijn favoriete romantische, horror, nadenk, komedie en animatiefilms laten zien.

Als tweede zijn de animatiefilms aan de beurt. Ik hou enorm van animatiefilms. Eigenlijk worden ze steeds leuker naarmate ik ouder word. De techniek wordt ook steeds beter en ach, ik raak er gewoon niet op uitgekeken.

Mijn top 3 animatiefilms:
Mijn absolute nummer 1: Rio.

Het verhaal gaat over Blue, een exotische vogel die per ongeluk in Amerika terecht komt. Hij groeit als tamme vogel op en kan niet vliegen. Dan moet hij naar Rio de Janeiro om zijn soort te redden. Hij is namelijk het laatste mannetje en er is nog maar één vrouwtje. Blue en het vrouwtje moeten voor nakomelingen gaan zorgen. In Rio zijn natuurlijk dieven die veel geld willen verdienen aan Blue. Ja, deze film heeft spanning en romantiek.

Nummer 2: Despicable me

Grappige film over een slechterik die de maan wil gaan stelen, maar ondertussen ook nog moet zorgen voor drie schattige weeskindjes. Extra leuk zijn natuurlijk de kleine minions.

Dan als laatste nummer 3: Shrek

Als je deze film niet kent, heb je waarschijnlijk zelf in een moeras geleefd. Er zijn inmiddels vier delen, maar het eerste deel blijft het beste. Een afgrijselijk groen monster gaat in ruil voor rust in zijn moeras op zoek naar een prinses. Vergezeld door een pratende ezel zorgt dit voor hilarische scenes, maar ook voor veel spanning en natuurlijk ook wat liefde.

Als laatste nog een paar leuke trailers van animatiefilms die ook de moeite waard zijn om te kijken:

The princess and the frog

Disney op zijn best. Oud sprookje in een nieuw jasje, vol romantiek en vrolijke liedjes.

Tangled

Rapunzel in een geheel nieuw jasje.

Megamind

De droom van een slechterik Megamind komt uit als hij superheld Metroman verslaat komt uit en hij krijgt eindelijk de macht over Metrocity. Als dat maar goed gaat..

6 opmerkingen:

  1. Animaties zijn leeeuk :D Ik blijf stiekem nog altijd fan van de oude Disney's, maar nieuwe animaties mogen er ook zijn. Al heb ik van dit lijstje alleen Shrek (meerdere keren) gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil Rio en Tangled nog steeds een keer zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig die animatie films <3 LOVE THEM. Vooral Despicable Me :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Josee, ja oude disney's gaat ook echt nooit vervelen.

    @Laura, zeker kijken, ze zijn echt heel erg leuk. Vooral RIo.

    @Saskia, despicable me was echt zo grappig, echt boven mijn verwachtingen,.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Animatiefilms zijn inderdaad leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Ik hou hier ook van!
    Tangled is toch echt wel m'n favoriete film op dit moment, vind 't ook erg mooi gemaakt. Check dit: http://claireonacloud.com, blog van concept artist Claire Keane die bij Disney werkt en o.a. dus ook aan Tangled heeft meegewerkt. Echt gaaf werk!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.