donderdag 14 juli 2011

Nadenk films

Ik kijk heel erg veel films, zowel in de bios als lekker thuis op de bank. In een aantal post zal ik mijn favoriete romantische, horror, nadenk, komedie en animatiefilms laten zien.

Meestal kijk ik komedies of animatiefilms, gewoon om lekker te ontspannen. Toch heb ik af en toe ook zin in een film waar je goed over na kunt denken.

Hier volgt mijn top 3:
1. The butterfly effect

Indrukwekkende film met Ashton Kutcher in de hoofdrol. Wat gebeurt er als je terug kan in de tijd en je je fouten kan herstellen? Evan heeft last van flashbacks in zijn jeugd. Later ontdekt hij een manier om terug te gaan naar de momenten van flashbacks en kan hij het verleden veranderen. Zo veranderd hij ook de toekomst, met niet altijd goede gevolgen.
Deze film heeft drie eindes, bekijk ze eens op youtube! Er is ook nog een deel 2 en deel 3, maar die zijn lang niet zo indrukwekkend als deel 1.

2. Black swan


Ballerina Nina's grote droom lijkt uit te komen, ze krijgt de hoofdrol in het Zwanenmeer. Toch is Nina's leven niet perfect. Ze kampt met schizofrenie, waardoor de film een (erg mooie en angstaanjagende) waarboel wordt. Over deze film zijn veel theorieën bedacht met verborgen boodschappen. Lees dit pas nadat je de film hebt gezien.

3. Mr Nobody

Wat gebeurt er als je de gevolgen van je keuzes op alle manieren kan bekijken? Welke keuze is goed en welke niet? En maakt het uiteindelijk uit wat je kiest?
Mooie quote uit de film: 'Everything could have been anything else, and it would have had just as much meaning'.
Deze film zet je aan het denken of je wel slechte keuzes kunt maken.

Welke films hebben jou aan het denken gezet?

6 opmerkingen:

  1. Die laatste lijkt me mooi! Bij mij heeft de fillm Amelie me wel aan het nadenken gezet in de zin dat je het leven van anderen kunt veranderen door ze te helpen. En the pianist vind ik ook heel mooi, gaat over de tweede wereldoorlog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja is ook een hele mooie film, die laatste. Ik heb 'm twee keer gezien in een week. De tweede keer snap je alles ook beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Butterfly Effect is één van de leukste films die ik ooit heb gezien. Moet je nagaan dat ik 'm voor het eerst keek bij Engels... Heeft het toch nog iets leuks gebracht (ik heb niets met het vak Engels)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen van de genoemde films heb ik gezien. Ik hou meestal niet van nadenkfilms, dan pak ik liever een boek.
    Al vond ik The Shawshank Redemption wel echt een ontzettend goede film.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van deze heb ik alleen de middelste gezien.. Is de eerste niet heel eng? Of verwar ik het nu met the silence of the lambs, omdat daar een butterfly op de voorkant staat?
    Ik vond zelf 'Hotel Rwanda', 'The Cove' en 'John Q' heeeel indrukwekkend. Daar ga/ging ik pas echt van nadenken.. Zelfs de tweede en derde keer werd ik echt goed ziek van Hotel Rwanda. Het is eigenlijk echt een film waar ik kracht uit haal, hoe akelig ook. (Als je 'm wilt kijken, lees er niet te veel over van te voren... het is een waargebeurd verhaal, dat is eigenlijk alles wat je hoeft te weten). Over the cove heb ik een keer een stukje geschreven; in december 2010, mocht je het willen lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @nobravery, niet heel erg eng, maar ook niet niet eng. 't Is wel een soort thriller ja en er is zit ook veel spanning in.
    John Q heb ik gezien volgens mij, met die vader en dat zoontje dat een operatie moet? Die vond ik ook heel indrukwekkend. Die andere films lijken me ook wel interessant, want tot nu toe heb je me alleen maar goede dingen aangeraden!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.