maandag 25 juli 2011

Romantische films

Ik kijk heel erg veel films, zowel in de bios als lekker thuis op de bank. In een aantal post zal ik mijn favoriete romantische, horror, nadenk, komedie en animatiefilms laten zien.

I'm a sucker for romantic comedies! Echt waar, ik krijg er geen genoeg van. Ook al weet je al dat elke film een goed einde heeft, soms heb je dat gewoon even nodig.

Mijn top 3 van dit moment:

1. Just go with it

Plastisch chirurg Patrick Maccabee vertelt vrouwen dat hij getrouwd is als versiertruc. Totdat hij een vrouw ontmoet die zijn hart verovert. Ze komt achter zijn 'huwelijk' en hij doet alles om de schijn op te houden. Hij haalt zijn assistente over om zijn nep-vrouw te spelen en haar kinderen komen ook in het complot. Zijn neef speelt de vriend van zijn nep-vrouw waarmee Patrick is bedrogen. Een ingewikkeld verhaal wat nog ingewikkeld wordt als ze met zijn zessen op vakantie naar Hawaii gaan.

2. What happens in Vegas

Joy en Jack ontmoeten elkaar in Vegas. Na een wilde nacht ontdekken ze dat ze dronken in het huwelijk zijn getreden. Als ze dan ook nog per ongeluk 1 miljoen dollar winnen, start de ellende. Ze moeten zes maanden hun huwelijk in stand houden om het geld te krijgen. Als één van hen het huwelijk verbreekt, krijgt de ander al het geld. Genoeg reden dus om elkaar het leven zuur te maken.

3. Ten things I hate about you

Cameron wordt verliefd op Bianca, maar hij mag niet met haar uit totdat Bianca's zus en mannenhater Katerina (Kat) ook een date heeft. Een onmogelijke taak, lijkt het. Cameron betaald Patrick, een bad boy met een slechte reputatie, om haar mee uit te nemen. Wat er dan gaat gebeuren, is eigenlijk al te raden..

Een aantal andere films die het waard zijn om te kijken:
The backup plan

Zoe wil graag kinderen, maar heeft geen man. Door middel van IVF kan ze toch zwanger worden. Na de bevruchting ontmoet ze de man van haar dromen. Maar hoe legt ze uit dat ze al zwanger is?

She;s out of my league

Kirk, een onaantrekkelijke jongen, krijgt het voor elkaar dat de perfecte vrouw verliefd op hem wordt. Hij is veel te onzeker en wordt constant gepest met gemene opmerkingen door zijn familie en vrienden. Kan deze relatie wel stand houden?

3 opmerkingen:

  1. Ik vind hiervan alleen ten things I hate about you leuk, maar die is dan ook echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ten things!! Dat is echt de 'mal' voor romantische komedies :D
    How to lose a guy in ten days (alweer ten) is trouwens ook fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ten things I hate about you is echt heel leuk, die heb ik ook echt vaak gezien! How to lose a guy in ten days vond ik ook heel erg leuk :p

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.