vrijdag 1 juli 2011

Van jezelf houden in 20 stappen

Twintig simpele tips om van jezelf te leren houden!

1. Denk aan je lichaam als het voertuig van je dromen. Eer het. Respecteer het. Voed het (geef het brandstof).
2. Maak een lijst met alle dingen die je door je lichaam kan doen. Lees het en voeg vaak dingen toe.
3. Realiseer wat je lichaam elke dag kan doen. Onthou dat je lichaam het instrument van je leven is, niet zomaar een versiering.
4. Maak een lijst van mensen die je bewondert: mensen die aan jouw leven hebben bijgedragen, je gemeenschap of aan de wereld. Bedenk of hun uiterlijk echt belangrijk was voor hun succes en voor de dingen die ze hebben bereikt.
5. Loop met je hoofd opgeheven, ondersteund door trots en zelfvertrouwen in jezelf als persoon.
6. Laat je gewicht of vorm je nooit weerhouden van activiteiten die je graag zou willen doen.
7. Draag kleren die je leuk vind, die je stijl laten zien en die goed voor jou en je lichaam voelen. 8. Tel je zegeningen, niet je fouten.
9. Denk aan al die dingen die je kan bereiken met al de tijd en energie die je nu spendeert aan je zorgen maken over je leven en uiterlijk. Probeer er eens een!
10. Wees je lichaam's beste vriend en moedig jezelf aan. Wees nooit je eigen vijand!
11. Bedenk dit: je huid vernieuwd zichzelf elke maand, je maagwand elke vijf dagen, je lever elke zes weken en je skelet elke drie maanden. Jouw lichaam is buitengewoon - begin met het te respecteren en te appreciƫren.
12. Elke dag als je wakker wordt, bedank dan je lichaam voor het uitrusten, zodat je van je dag kan genieten.
13. Elke avond voordat je gaat slapen, vertel je lichaam hoezeer je waardeert dat je lichaam je heeft toegestaan om alle dingen te doen die je vandaag hebt gedaan.
|14. Vind een sport die bij je past en doe het regelmatig. Sport niet om gewicht te verliezen of om tegen je eigen lichaam te vechten. Doe het om je lichaam gezond en sterk te maken en omdat je je goed voelt door te sporten. Sport voor de drie F's: Fun, Fit and Friendship.
15. Denk terug aan een moment dat je nog wel goed voelde over je eigen lichaam. Vertel jezelf dat je dit weer opnieuw kan voelen, ongeacht je leeftijd of je gewicht.
16. Maak een lijst van 10 positieve dingen over jezelf - zonder je uiterlijk te noemen. Blijf dingen toevoegen.
17.Zorg dat je op elke spiegel een briefje hebt staan met: Ik ben mooi van binnen en van buiten!
18. Kies ervoor om schoonheid in jezelf en in de wereld te zoeken.
19. Zeg tegen jezelf “Het leven is te kort om mijn tijd te verspillen met mijn lichaam te haten!''
20. Eet wanneer je honger hebt, neem rust wanneer je moe bent en zorg dat je jezelf omringd met mensen die het beste in jezelf naar boven halen, die jouw innerlijke kracht en schoonheid waarderen.
Dit zijn niet mijn eigen woorden. Ik heb ze hier vandaan, maar ik heb ze vertaald uit het Engels.

Foto's via weheartit

6 opmerkingen:

  1. Echt super mooi! Mag ik de reposten op Loyoya.nl. Natuurlijk zal ik er een linkje bij plaatsen naar jouw site. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Loyoya ja natuurlijk mag dat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, aan de ene kant vind ik dit soort logs positief en goed. Aan de andere kant gaat het ene oor in, andere uit. Er staan er een paar tussen waarvan ik gewoon niet kan bedenken waarom je dat gezonder en gelukkiger zou maken. Maar de gedachte is mooi (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Punt 14, dat vind ik een zeer belangrijke! Met sporten eer je je lichaam ook, en leer je hem kennen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.