woensdag 10 augustus 2011

Het verhaal van liefde, rijkdom en succes

Ik zat gewoon wat te surfen op het net, totdat ik ineens dit tegenkwam. Dit verhaal vond ik te inspirerend om het niet om mijn blog te plaatsen.


Dit is het verhaal van Liefde, Rijkdom en Succes!
Een vrouw in downtown Ontario, Canada, kwam s'morgens uit haar huis en zag 3 oudere mannen met lange witte baarden zitten in haar voortuin. Ze kende deze mannen niet en zei tegen hen “ ik denk niet dat ik u ken, maar jullie hebben vast honger. Kom alstublieft mee naar binnen dan geef ik jullie wat te eten.”
"Is de heer des huizes thuis?" vroeg een van de mannen aan haar.
"Nee", zei ze. "Hij is niet thuis."
"Dan kunnen we niet binnenkomen", zei de man.
Toen haar man in de namiddag thuis kwam vertelde ze hem wat er was gebeurd.
"Ga naar buiten, zeg dat ik thuis ben en nodig hen naar binnen!" zei haar man.
De vrouw liep naar buiten en nodigde de mannen uit om binnen te komen.
"We gaan niet alledrie te samen een huis binnen," antwoorden de mannen.

“Waarom niet?” vroeg de vrouw.
Een van de mannen legde haar uit:" Zijn naam is Rijkdom," zei hij, terwijl hij een van zijn vrienden aanwees. En terwijl hij de andere aanwees zei hij, "Hij is succes, en ik ben liefde.” 

Toen zei hij tegen de vrouw: " Ga nu naar binnen en bespreek met je man wie van ons je wil uitnodigen in je huis." De vrouw ging weer naar binnen en vertelde aan haar man wat de oude man haar had verteld.
Haar man zei opgewonden. " Wat geweldig!! Als dat zo is. Laten we rijkdom dan uitnodigen. Hij zal ons huis vullen met rijkdom!"
Zijn vrouw was het niet met hem eens en zei. "Liefste, waarom nodigen we Succes niet uit?"
Hun dochter hoorde het gesprek vanuit de andere kamer en opperde: "Is het niet beter om Liefde uit te nodigen? Ons huis zal dan gevuld worden met liefde!"
"Laten we het advies van onze dochter opvolgen," zei de man tegen zijn vrouw, "ga naar buiten en nodig Liefde uit als onze gast."
De vrouw ging terug naar de mannen en vroeg: " Wie van jullie is Liefde? Kom alstublieft mee naar binnen en wees onze gast."
Liefde stond op en liep in de richting van het huis. De andere twee stonden ook op en volgden hem. Verbaasd vroeg de vrouw aan Rijkdom en Succes: “ Ik heb alleen Liefde uitgenodigd, waarom komen jullie nu dan ook mee?"
De mannen zeiden: " Indien je Rijkdom of Succes had uitgenodigd waren de andere twee buiten gebleven, maar nu je Liefde hebt uitgenodigd gaan we met hem mee. Waar Liefde is, is ook Rijkdom en Succes.!"


“De meeste mensen hebben geen rijkdom of succes in hun leven omdat ze niet weten hoe ze moeten liefhebben. Heb de anderen lief, geef liefde aan de mensen en rijkdom en succes komen vanzelf!"

Dit verhaal is verteld door Bob Proctor.

Bron: warriorsforhealth

6 opmerkingen:

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.