donderdag 4 augustus 2011

Horror films

Ik kijk heel erg veel films, zowel in de bios als lekker thuis op de bank. In een aantal post zal ik mijn favoriete romantische, horror, nadenk, komedie en animatiefilms laten zien.

Af en toe kijk een horror. Meestal met veel spijt daarna, omdat ik niet meer goed kan slapen. Toch blijf ik het doen. Als je niet gauw bang bent, of als je - net als ik - toch gewoon horror films wilt kijken, zijn dat aanraders:

1. The loved ones

Een verlegen meisje vraagt de jongen waar ze verliefd op is om mee te gaan naar het schoolfeest. Hij wijst haar af, want hij heeft al een vriendin. Wat hij niet weet, is dat het meisje en haar vader gestoorde psychopaten zijn. Ze ontvoeren hem om geheel eigen wijze het schoolfeest te vieren. Deze film bevat veel enge en ronduit ranzige stukken, maar toch ook veel humor.

2. A nightmare on elm street

Congiƫrge Freddy wordt leven verbrand nadat hij kinderen op een basisschool seksueel misbruikt heeft. Jaren later keert hij terug als gestoorde moordenaar met een verbrand gezicht. Hij spookt rond in de dromen van de kinderen (die inmiddels rond de 18 jaar zijn) om ze daarna te vermoorden met vlijmscherpe messen.

3. Mirrors 2

Ik heb het eerste deel niet gezien, maar die schijnt wel beter te zijn. Toch vond ik deze film ook aardig angstaanjagend.
Max werkt als bewaker in een warenhuis. Hij komt erachter dat er iets goed mis is. Zijn collega's plegen allemaal zelfmoord, terwijl ze voor de spiegel staan. Wat is hier aan de hand?
Deze film is zeker niet geschikt voor mensen met een zwakke maag, want er komt veel bloed in voor.

2 opmerkingen:

  1. Ik houd niet zo van horror-films, maar ik ben ook niet zo snel bang en dat is al de helft van het plezier, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar :D dat deed ik vroeger dus ook, ik was ontzettend bang maar toch moest ik 't kijken want ik was nieuwsgierig ;) maar nu hou ik me ver van horrorfilms, hoeft niet meer voor mij, geef mij maar disneyfilms :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.