woensdag 17 augustus 2011

Jaloezie: je kunt het krijgen


Als ik aan jou vraag waar je jaloers op bent, zullen er vast een heleboel dingen in je opkomen. Die mooie tanden van je beste vriendin, de aandacht die je vriendje krijgt van andere meisjes of dat meisje dat elke week wel nieuwe kleren draagt. Jaloezie is een teken dat je iets wilt hebben dat iemand anders heeft. Maar betekent dat iemand anders iets heeft, dat jij het niet meer kunt krijgen? Nee, juist niet. Als iemand het al heeft, laat het juist zien dat het mogelijk is. Als je toegewijd genoeg bent, kun jij dat ook gewoon bereiken.
Er is niets onmogelijk!

 
'Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they've been give than to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact, it's an opinion. Impissible is not a declaration, it's a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary.
Impossible is nothing!'

Vertaling:
'Onmogelijk is gewoon een groot woord rondgestrooid door kleine mannen die het makkelijker om in de wereld te leven die hun gegeven is, dan de kracht te verkennen die ze hebben om het te veranderen. Onmogelijk is geen feit, het is een mening. Onmogelijk is geen verklaring, het is een uitdaging. Onmogelijk is een mogelijkheid. Onmogelijk is maar tijdelijk.
Onmogelijk is niets!'


Wat denk jij? Waar ben jij jaloers op? Zijn dat ook dingen die je zelf wilt bereiken?

4 opmerkingen:

  1. Jeetje, dat vind ik een goede: 'Als iemand het al heeft, laat het juist zien dat het mogelijk is.'
    Zo heb ik er nog nooit over nagedacht, die ga ik onthouden!

    Ik ben wel eens jaloers als ik zie dat iemand die jonger is dan ik iets heeft bereikt wat ik wil bereiken (bijv. een boek schrijven). En ik ben wel eens jaloers op het uiterlijk van andere meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoe je hier tegenaan kijkt! Dat ga ik proberen te onthouden. Ik ben jaloers op meisjes met standaard maten die aan kunnen trekken wat ze willen. Met mijn zeer uitzonderlijke maten gaat dat niet. Ik las er net nog een stukje over de regionale krant: Budgetshoppen voor dik, lang en klein. Voor de eerste twee worden tips gegeven, maar aangekomen bij waar ik tips voor kleine mensen verwachtte stond er iets als dat het nagenoeg onmogelijk is wat te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Onmogelijk is niets' daar ben ik het niet helemaal mee eens. Stel dat je bijv. verlamd bent, dan kan je nog zo graag willen lopen maar is dat toch echt niet mogelijk.
    Maar ik ben het er wel mee eens dat je ergens eerst voor moet gaan voor je zegt dat het onmogelijk is.

    Waar ik jaloers op ben? Mensen die lekker de hele dag kunnen winkelen, de hele dag naar een pretpark kunnen, de hele dag vooraan kunnen staan bij een festival. Zelf kan ik nu met heel veel pijn en moeite een half uur staan/lopen namelijk. Maar ik ben erg blij dat ik tenminste nog kan staan/lopen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Liann.
    Je hebt helemaal gelijk dat je dan niet misschien op een normale manier zou kunnen lopen, maar ik denk dat er wel steeds meer manieren komen waardoor ook iemand die verlamd is nog normaal kan lopen. Weliswaar niet helemaal natuurlijk, maar bijvoorbeeld met protheses enzo.
    Maar ik doel met het 'onmogelijk is niets' inderdaad vooral op de mensen die zeggen dat iets niet kan zonder het geprobeerd te hebben. Mensen kunnen echt veel meer dan ze zelf denken, volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.