zaterdag 13 augustus 2011

Je kunt je leven helen

Als je mijn post over gedachten en affirmaties interessant vind, moet je vooral het volgende boek lezen:
 
Je kunt je leven helen van Louise L. Hay. Ik vond dat boek toevallig bij mijn moeder in de kast en het staat er echt al heel lang. Om precies te zijn is dit boek uitgegeven in 1986 in het Nederlands (het is vertaald uit het Engels) en ik heb de negentiende druk uit 1997. Mijn moeder heeft dit boek gekregen van mijn oma en er staat een hele lieve tekst van mijn oma in. Dit is voor mij speciaal, want mijn oma is drie jaar geleden overleden. 

Louise helpt je om je negatieve gedachten om te zetten naar positieve gedachten. Op deze manier kun je écht je leven veranderen en kun je alles bereiken wat je maar wilt. Door dit boek leer je van jezelf te houden.

Louise beweert zelfs dat alle lichamelijke klachten worden veroorzaakt door negatieve gedachten. Al die lichamelijke klachten zou je kunnen oplossen met affirmaties. Hoewel ik er wel in geloof dat er klachten zijn die veroorzaakt worden door negatieve emoties, denk ik niet dat ziektes als AIDS ook door negatieve emoties worden veroorzaakt. Louise denkt van wel. Ze heeft zelf kanker overwonnen met affirmaties en zonder behandeling.

Toch heeft dit boek zeker mijn leven veranderd en ga ik vanaf nu ga ik zeker affirmaties in mijn dagelijks leven toepassen.


Wel lezen: als je gelukkig wilt worden (en wie wil dat nou niet?)
Niet lezen: als je niet kan lezen. Verder kan ik echt geen reden verzinnen waarom je dit boek niet zou moeten lezen. Zelfs - of eigenlijk JUIST - als dit boek je niet aanspreekt en je denkt dat je toch niet meer gelukkig kan worden, moet je het lezen. Dit is echt een boek wat je leven kan veranderen!

3 opmerkingen:

  1. Jup, negatieve gedachten kunnen lichamelijke klachten veroorzaken: psychosomatische klachten, lichamelijke klachten met een psychische oorzaak. Ik heb er veel last van... Het voordeel is natuurlijk dat je er wat aan kunt doen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, ik geloof er niet in dat alle lichamelijke klachten door negatief denken komen, maar inderdaad, soms zit er wel een verband tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig boekje inderdaad! Dit is ook één van mijn favorieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.