vrijdag 19 augustus 2011

Je lijf is je tempel

'Je lichaam is geen café, je lichaam is geen kroeg. Je lichaam is iets waar je zuinig op moet zijn en iets wat je moet respecteren'

Dat zijn de woorden van DutchDivaLaura in dit filmpje en ik ben het totaal met haar eens. Het filmpje is de moeite waard om te kijken, maar gaat vooral over dat je je lichaam moet respecteren als het om seks gaat. Ik ben het totaal met Laura eens als ze zegt dat seks moet voortkomen uit liefde en dat je nooit je maagdelijkheid weg moet gooien 'om erbij te horen'. Seks is iets moois, maar dan wel als het tussen twee mensen is die veel van elkaar houden. Maar goed, daar wilde ik het dus niet alleen maar over hebben. Je moet je lichaam ALTIJD als een tempel behandelen, niet alleen als het om seks gaat.

Waar zou je zijn zonder je lichaam? Helemaal nergens! Bedenk eens wat je allemaal te danken hebt aan je lichaam. Met je lichaam kun je praten, bewegen, eten, zien, horen en ga zo maar door. Waarom zou je dan je lichaam pijn doen? Je zou je lichaam juist moeten belonen voor alles wat je met je lichaam kan doen. Luister naar je lichaam. Heeft het honger? Geeft het voeding. Heeft het dorst? Geef het drinken. Is het eenzaam? Geef het liefde. Beloon je lichaam af en toe met een lekker warm bad, een massage of een avondje vroeg naar bed. Als jij lief bent voor je lichaam, zal je lichaam ook lief voor jou zijn!

You only have one body, make it last a lifetime!
Behandel jij jouw lichaam als een tempel?

2 opmerkingen:

  1. Ja, ben ik met je eens, vooral wat seks betreft. Ik zou geen seks met iemand willen hebben puur om de seks. Het is toch zoveel mooier als er ook liefde bij zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven en ik ben het helemaal met je eens.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.