woensdag 31 augustus 2011

Kommer en Karma

Kommer en Karma van David Safier is met stip het grappigste boek wat ik in een hele lang tijd heb gelezen.


Waar gaat het precies over?
Kim Lange is een succesvolle tv-presentatrice. Ze heeft een leuke man en een lief dochtertje. Helaas heeft ze daar door haar drukke carrière totaal geen tijd voor. Totdat ze na een belangrijke award-show doodgaat. Als je denkt dat het daarna is afgelopen, heb je het mis. Kim reïncarneert namelijk als een mier in haar eigen tuin. Nu ziet ze pas hoeveel verdriet ze haar dochter en man heeft aangedaan door er nooit voor hun te zijn. Daarnaast is ze ook nog getuige hoe haar beste vriendin Nina haar man probeert te veroveren. Boeddha vertelt haar dat ze beter karma moet verzamelen om weer mens te worden. Samen met Cassanova (ja, dé Cassanova, de vrouwen verover uit bella Italia) die ook wedergeboren is als mier verzinnen ze een plan om te verhinderen dat Nina haar man verovert.

Klinkt natuurlijk absurd en belachelijk, maar het is echt heel leuk en grappig geschreven. Daarnaast zit er ook echt onverwachte diepgang in! Sowieso is heel het boek enorm onverwacht. Ik dacht dat dit zo'n standaard chick-lit boek zou zijn (inclusief voorspelbaar einde), maar dat is dus echt niet het geval! Ik heb om dit boek echt hardop moeten lachen.

Wel lezen: als je niet van standaard chick-lits houdt, maar wel zin hebt in een leuk en ongecompliceerd boek.
Niet lezen: als je niet van lachen houdt.

4 opmerkingen:

  1. Oké dat klinkt best wel raar ja :) Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben over het algemeen geen chick-lit-fan, maar dit klinkt wel heel origineel, vanuit het oogpunt van een "mier" (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het klinkt apart. Ik weet het niet :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Iris Anastasia.
    En daar blijft 't niet bij hoor, ze reïncarneert ook nog als koe, eekhoorn en worm. Dan heb ik nog niet eens alles verklapt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.