dinsdag 2 augustus 2011

Vertellen over blog?

via weheartit
Ik zit de laatste tijd met een dilemma. Wat wil ik met mijn blog? Op dit moment weet niemand die ik ken dat alweer drie maanden dagelijks blog. Op mijn vroegere blogs wisten de meeste mensen het ook niet. Ja, een goede vriendin die zelf ook blogde. Ik heb het ook wel aan mijn ouders verteld, maar ik wilde liever niet dat ze mijn blog ook daadwerkelijk lazen.
Wil ik dat nu nog steeds? Niemand weet wie ik ben. Ik plaats geen foto's en niemand weet mijn achternaam of woonplaats. Wil ik dat veranderen?
Aan de ene kant wel, want zou makkelijker zijn. Ik voel me alsof ik dingen verberg, voor mijn vriend, mijn vriendinnen en mijn ouders. Ik zou bijvoorbeeld ook best filmpjes en foto's op mijn blog willen plaatsen. Ik zou best willen dat mijn blog écht groot wordt, maar zijn er grote blogs (en dan bedoel ik met name persoonlijke blogs) zonder foto's van de eigenaar erop? Ik kan er geen noemen. Als ik dat zou willen, zou het onvermijdelijk zijn dat mensen me gaan herkennen.
Aan de andere kant wil ik het niet vertellen, want ik ben bang voor de reacties. Bloggen wordt vaak gezien als nerdy en ik weet ook niet hoe  mensen zullen reageren op mijn gedachtes. Ik ben bang dat ik niet meer kan schrijven wat ik wil, omdat ik me niet meer 100% veilig voel hier. Deze blog is mijn uitlaatklep. Ik kan álles schrijven wat ik wil, zonder dat ik me zorgen hoef te maken dat mensen me herkennen. Zonder dat ik me zorgen moet maken dat mensen die ik goed ken me anders gaan zien. Ja, ik verberg veel. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe wijs ik ben en dat mijn levensbeeld enorm afwijkt van de 'normale' tiener. Ik dwaal af, maar ik voel zojuist de inspiratie voor een nieuw blogje opkomen.

Weten veel mensen over jouw blog? Zo ja, hoe heb je dat vertelt? Zo nee, waarom niet?

8 opmerkingen:

  1. Nee, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat bloggen nerdy is hoor!

    Bij mij weet iedereen het, maar ik ben ook niet anoniem op mijn blog en ik plaats het ook op facebook. Ik zorg er wel voor dat er geen hele persoonlijke dingen op staan, maar mijn blog is ook geen hele persoonlijke blog, dus dat kost niet zoveel moeite. En ze reageerden allemaal goed en vonden het heel leuk!
    En hoe ik het heb vertelt: ik had een stukje over Nico Dijkshoorn geschreven en dat vond hij goed geschreven en hij retweette dat en dat vond ik zó gaaf dat ik dat iedereen wilde vertellen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb met dezelfde vraag als jij gezeten. Moet ik het publiek maken of niet. Via facebook ofzo. Ik wou dat doen omdat ik mijn echtscheidingsproblemen aan de grote klok wou hangen. Uiteindelijk heb ik besloten om dat niet te doen.
    Het is totaal NIET nerdy. Het is voor jou een uitlaatklep. Ik ga mijn 3de maand in, and I love it. Schrijf wat je wil, post wat je wil, doe wat je wil. Lezers heb je toch altijd. Als het hun niet aanstaat, dan blijven ze wel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een blog hebben betekent schrijven. Schrijven is creatief zijn. En ik dacht juist dat nerds a-creatief waren? :( Ik was er net van overtuigd dat ikzelf geen nerd was omdat ik een blog heb...

    (Ben ik nu nog steeds hoor, wees niet bang)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bloggen is juist voor mensen die sterk zijn en een eigen mening hebben. Iemand die wat te vertellen heeft. Dus dat moet je juist positief zien.

    Ik heb ook een tijd niet mijn naam gebruikt en van alles omdat ik bepaalde mensen uit mijn verleden er buiten wilde houden. Ik schreef ook niet over alles. Ik probeer het nog wel te beperken gezien niet iedereen in mijn gezin wilt dat ik alles deel. Some people like there prive :). Ik vind dat best. Maar ik vind het niet erg als iedereen zou meelezen. Ik heb een mening en als mensen mij er op zouden neer kijken dan doe ze dat maar. Ik heb te lang in mijn leven aangetrokken wat anderen van mij vonden. Geloof mij ik maak me nu druk over wat God van mij vind. En dat heeft mij rust gegeven. Mensen zullen altijd wat te zeggen hebben.

    Meid je schrijft hartstikke leuke artikelen. Je bent jong en heel slim. Je bent op zoek naar van alles op een hele goede manier. Je denkt na over het leven daar moet je juist heel trots over zijn. Je doet het heel goed. Trek je niets aan van anderen. Juist zal je zien wie echt om je geven en wie niet. En mijn ouders bijvoorbeeld zijn niet over alles eens waar ik over schrijf, maar het gaf mij wel voldoening dat ik nu ben wie ik ben en niet meer verschuil. Ik ben gelovig hen hun niet, maar ze accepteren mij wie ik ben en nu voel ik me compleet.

    Kies wat bij jou het beste past, maar zet het uit je hoofd hoe anderen zouden denken. Geniet van jou leven en laat die mensen hun leven leiden hoe hun willen. Jij geniet! Jouw blog! En ik vind je blog helemaal geweldig. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is ook een tussenweg, veel van de blogs die ik volg hebben die: wel foto's, geen naam, en sommige mensen weten het dan.
    Ik snap je dilemma heel goed, maar denk niet dat je nu al veel weg moet geven omdat je groot wil zijn. Je schrijft goed. Je kunt groot worden. Dat zie je dan wel weer :) Kies, of geef het een beetje de tijd. Zoveel is drie maanden niet. Ik blog nu meer dan vier jaar, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks voor de lieve reacties. Ik denk dat ik gewoon het aan een paar mensen ga vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey bloggen is echt niet nerdy hoor! Haha
    Doe wat jij wilt en wat jij leuk vind want je schrijft echt leuke, interessante dingen! En wat ik al vaker hebt gezegd, ik vind jou een wijs meisje! :D Het is JOUW blog, daar mag je trots op zijn!

    Ik zie m'n eigen blog als m'n persoonlijke dagboek, ik schrijf over m'n geloof en dat is in eerste instantie voor mezelf. Met dat doel blog ik ook, ik wil m'n gedachten kunnen neerschrijven en er later op terug kunnen kijken. Mensen die zich aangetrokken voelen mogen gerust meelezen en anders niet, ook goed :) mensen die me kennen weten dat ik schrijf, maar ik voel me niet 'verplicht' om anderen te vertellen dat ik een blog heb.

    Kortom, ik denk zo, als jij 100% staat achter wat jij schrijft (en wat jij schrijft is echt heel goed!) en als je 't in eerste instantie voor jezelf doet dan is er niks aan de hand en maakt 't echt niet uit wat anderen ervan denken. Ga ervoor zou ik zeggen!! :D xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Misschien een leuke update: ik heb 't aan mijn vriend vertelt en aan een goede vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.