zaterdag 24 september 2011

Balans

Balans is een van de belangrijkste dingen in het leven. Of, zoals het optimel het zegt: het mooiste gewicht is evenwicht.
Voor mij is het een belangrijke element voor geluk. Om gelukkig te zijn moet je leven in balans zijn. Het is net als yin en yang. Er is geen licht zonder donker, geen rennen zonder stilstaan.
Balans betekent niet dat je alles in twee delen moet verdelen. Voor sommige werkt het 50% van de tijd te rennen en 50% van de tijd stil te staan. Voor de meeste mensen zal dat niet werkten. Balans is iets wat je zelf zult moeten vinden door het gewoon te proberen.
Het enige wat ik je kan vertellen wat absoluut niet werkt is om één deel van de balans uit te schakelen. Je kunt niet alleen maar rennen en nooit stilstaan, dat werkt niet. Je kunt ook niet alleen maar stilstaan, je zult ook af en toe moeten rennen.

Ben jij in balans? 

6 opmerkingen:

  1. Mooi :) Ik ben redelijk in balans. Ik heb het redelijk druk met vrienden en studie, maar ik neem ook de tijd om het rustig aan te doen. Ik denk dat iedereen zich wel eens uit balans voelt en dat heb ik ook, maar het duurt vaak niet langer dan een dag of twee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balans blijft voor mij lastig. Ik word dood gegooid met termen als belasting en belastbaarheid vanwege mijn ziekte. Ik kom er gewoon niet uit... Want ik wil zoveel meer dan ik (op dit moment) kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het moeilijk om de balans te houden. Ik heb nog wel eens de neiging om de ene keer alles veel te veel in te plannen en de andere keer te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind balans houden ook erg lastig. Heb er wel veel over geleerd tijdens mijn revalidatie. Daarentegen zijn er ook weer dingen waar ik zelf weinig aan kan doen. Ik raakte bijv. in een sociaal isolement, maar als je vriendinnen je laten vallen kan je daar zelf weinig aan doen. Maar het is zeker wel belangrijk ja dat je in balans bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hecht er ook veel waarde aan. Woon op dit moment in Korea en vind het tof om veel te ontdekken, maar zorg er ook voor dat ik me genoeg tijd neem om tot mezelf te komen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mee eens! Al mis ik zelf erg vaak balans in mijn leven...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.