zaterdag 17 september 2011

Sprookjeswereld

Sinds ik heel jong ben, schrijf ik al. Eigenlijk schrijf ik vanalles: verhalen, gedichten en blogs. In 'De oude doos' plaats ik stukjes die ik een aantal jaar heb geschreven, maar toch de moeite waard vind om alsnog te publiceren. Deze keer een stukje geschreven op 4 november 2009.

'Mijn hoofd is een sprookjeswereld. Nee, mijn hele lichaam is een sprookjeswereld. Er gebeuren de meest waanzinnige dingen.
In mijn hoofd wonen de sprookjesfiguren. Maar niet alles is altijd een sprookje. Er is ruzie, verraad, haat en zelfs oorlog. Helaas. Dit hoeft niet zo te blijven, want in een sprookje komt alles goed.
Als mijn lichaam echt een sprookjeswereld is, komt alles goed. Dan raak in balans, in evenwicht. Dan vind ik rust en vrede in mezelf. Ik bepaal mijn leven, mijn sprookjeswereld. Ik bepaal mijn eigen lijden, mijn hel. Ik ben het resultaat van min gedachten en mijn gevoelens.

Als ik het leef zoals ik echt wil leven, dan zal ik nog lang en gelukkig leven.'

6 opmerkingen:

  1. Leuke rubriek! Ik schrijf ook al heel lang en eens in de zoveel tijd vind ik weer stukjes die ik dan weer lees. Af en toe plaats ik deze ook op mijn blog, maar vaker houd ik het voor mezelf (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inspirerend indeed! Je had het al snel door op je 15e!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel! :)
    En Nobravery ik was toen net een paar weken 16 haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.