donderdag 24 november 2011

Creatieve Cadeautips

Sinterklaas en Kerst komen er weer aan, maar eigenlijk is het altijd handig om wat goede cadeautips achter de hand te hebben. Het is soms moeilijk om een leuk creatief cadeau voor iemand te bedenken, maar met deze tips zal het lukken.

- Wees altijd alert! Vertelt de krijger dat hij/zij iets graag wil hebben? Onthou dat dan! Zo weet je zeker dat je iets leuks geeft en vaak is de krijger alweer vergeten dat hij/zij dat gevraagd had.

- Verdiep je in de krijger. Niets is vervelender als een cadeau krijgen waar je niets mee kan. Je kunt natuurlijk gelijk vragen wat iemand voor zijn verjaardag wil hebben, maar daar krijg je meestal geen duidelijk antwoord op. Zorg dan dat je dingen over iemand te weten komt, zoals hobby's, lievelingskleur, favoriete gerecht of favoriete artiest. Hier kun je dan inspiratie opdoen voor je cadeau.
Bijschrift toevoegen

- Maak een cadeaupakket. Dit is altijd een goed idee voor meisjes. Koop allemaal van die lekkere hebbedingetjes, zoals lipgloss, make-up of doucheproducten. Verpak het in een mooi mandje met doorzichtig folie en een grote strik. Je kunt dit natuurlijk ook met een andere thema doen, zoals films (koop DVD's, popcorn en kaarsjes), chocola (koop alles wat met chocolade te maken heeft) of ontspannen (koop kaarsjes, een boekje met ontspan tips en een lekkere ontspannende douchegel).

- Het is leuk om iemand die van Beyoncé houdt haar nieuwste CD te geven, maar nog leuker om daarbij een foto van Beyoncé uit te printen en op een kaart te plakken. Het zit 'm vaak in die kleine dingen waardoor je een cadeau onthoudt! 

-Foto's zijn altijd goed! Foto's kun je goedkoop op canvas aflaten drukken via Herinneringenoplinnen, via foto.com kun je goedkoop foto's laten printen en via Hema's fotoservice kun je leuke fotocadeaus zoals mokken, t-shirts, tassen en etuis laten maken. Je kunt ook zelf creabea aan de slag gaan en een leuke collage maken. Bij de Xenos kun je leuke fotolijstjes kopen om je collage in te stoppen.

- Gebruik je talenten. Kun je goed bakken? Bak dan een mooie verjaardagstaart. Kun je goed zingen? Geef dan een live optreden of neem een CD op waarop je de favoriete nummers van de krijger covert. Als je geen speciale talenten hebt, is dit misschien het moment om ze te ontwikkelen.

- Maak een fotoboek met al jullie herinneringen. Je kunt ook samen met alle gasten die komen een foto- of herinneringenboek maken. Spreek dan af dat jullie allemaal één of meerdere pagina's voor jullie rekening nemen.

- Besteed echt aandacht aan je cadeau! Als het niet goed uitgewerkt is, kan een creatief cadeau eruit zien alsof je er snel vanaf wilde komen. Als je geen tijd hebt om een heel fotoboek te maken, doe dan iets anders. Een slordig fotoboek is namelijk niet leuk om te krijgen.

- Weet je echt niets? Dan kun je altijd nog geld geven. Maar wacht! Dat doe je niet zomaar in een envelop, dat doe je in stijl. Omdat er heel veel leuke manieren zijn om geld te geven, zal ik hier een aparte post over maken.

9 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke blog! Ik ga deze zeker volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke post.
    Een mandje met spulletjes doe ik de laatste tijd. het is leuk want je kan er zoveel dingetjes in doen als je wilt:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n fotoboek is heel leuk om te geven en om te krijgen. Ik vind een cadeaupakket een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blog, ik ga je zeker volgen. De titel alleen al is geweldig gevonden.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wast een ontzettend leuke post!!
    Ik ben gek op cadeautjes kopen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zullen we het gewoon allebei dóén, dat overstappen?? ik ben eigenlijk al helemaal om, zeker nu ik zag dat asn 1% rente geeft op de gewone rekening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben nooit zo goed in cadeaus voor vrienden uitzoeken, ook al weet ik echt wel wat ze willen hebben. Ik bak het liefst schattige cupcakes, een mooie taart of ik maak lekkere hapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke post, maar wat geef je in hemelsnaam aan een man die 60 wordt en geen echte hobbies heeft ? ik ben al weken aan het zoeken naar een passend cadeau

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.