maandag 21 november 2011

Het belang van sporten

Hoewel ik hier uren over kan praten, zal ik kort zijn. Sporten is zo belangrijk voor je lichaamsvorm. Je kan jezelf uithongeren wat je wilt, maar je zult geen mooie vorm krijgen. Misschien dat er 1% van de mensen is die kan eten wat ze willen en er dan nog geweldig uitzien, maar voor die andere 99% gaat dat dus niet op.

Als je lichaam niet genoeg voeding krijgt, gaat je lichaam spierweefsels als voedsel gebruiken. Je spierweefsel neemt hierdoor dus af. Het lijkt alsof je afvalt, maar je vetpercentage blijft gelijk. Daarnaast zal je metabolisme omlaag gaan. Spieren verbruiken namelijk heel veel energie. Met minder spieren verbruik je dus minder energie.

Als je genoeg eet en ook nog eens sport (en dan het liefst krachttraining), zul je niet alleen meer spieren kweken, maar ook meer verbranden. Daardoor zul je dus wél vet kunnen verbranden. Spieren laten je er 'strak' uitzien.

3 opmerkingen:

  1. Hoewel ik inderdaad dat tweede plaatje té vind, wilde ik even komen zeggen hoe goed ik dit soort posts vind, en hoe ik hoop dat ze maar veel (jonge) meisjes/vrouwen (op weg naar dan wel) met een eetstoornis mogen bereiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook blij dat je dit soort dingen plaatst. Zeker dat je erbij zet dat die gespierde vrouw waarschijnlijk meer zal wegen. De weegschaal geeft aan hoeveel je weegt, niet hoe dik/dun je bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thanks! Ik weet alleen niet in hoeverre het hun zal helpen, want waarschijnlijk vinden zij de uitgehongerde versie toch mooier.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.