dinsdag 27 december 2011

Ik hou van mij

Een paar dagen geleden zit ik een beetje in de put. Ik miste mijn vriend. Ik miste vooral zijn lieve woorden en zijn aanwezigheid. Ik voelde me eenzaam. Ik voelde me enorm leeg, alsof er iets miste.
Toen ging ik nadenken. Waarom mis ik hem? En ineens kreeg ik zo'n 'pling' moment: ik miste hem omdat hij me iets gaf wat ik mezelf niet gaf. Liefde. Hij gaf mij de liefde die ik niet aan mezelf kon geven. Hij gaf me de complimentjes die ik mezelf nooit zo geven. Ik kon wel accepteren dat hij mij geweldig vond, maar niet dat ik mezelf geweldig vond. Want er was zoveel mis met mij, ik was niet goed genoeg (of vul hier minstens 1000 andere negatieve dingen in).

Nou, dat is nu afgelopen! Waarom zou ik hemelsnaam niet van mezelf houden? Wat ik schiet ik daarmee op? Helemaal niets! Dus vanaf nu geg ik zo vaak mogelijk tegen mezelf hoe geweldig leuk, lief en mooi ik wil niet ben. En ik moet zeggen: dat voelt fantastisch. Ik voel me niet meer leeg of eenzaam, want ik heb het leukste gezelschap wat ik maar kan hebben: ik heb mijzelf!

Toevallig las ik vandaag ook nog deze quote, die hier precies bij past:
We either make ourselves miserable, or we make ourselves happy. The amount of work is the same! - Carlos Castaneda.

En dan tot slot een liedje van Harry Jekkers wat een goede vriend laatst naar me stuurde toen we het dit over dit onderwerp hadden:



Hou jij van jezelf?

14 opmerkingen:

  1. Ik vind het knap als je zo kunt denken. Ben bang dat het mij nooit zal lukken; hoeveel vriendlief ook tegen me zegt dat hij me mooi vindt etc. Eigenlijk best stom, maar toch; zet die knop in je hoofd maar eens om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig (laten we maar ophouden over toevallig...toeval bestaat niet...lees maar je maiiltje...lol) las ik hier vandaag iets over in het boek 'Gesprekken met God'. Ik werd er even stil van. Ik zal er vanavond even voor gaan zitten en een stuk van de tekst overtypen. Echt heel interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Achja, ik heb gewoon in de gaten dat als ik het niet tegen mezelf zeg, niemand het dat doet. Daarnaast heb ik er echt NIETS aan om mezelf omlaag te halen. Zo moeilijk is het ├ęcht niet, probeer het maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap van je Desi! Vooral zo mee doorgaan. Na veeltelang therapie begint het een beetje te komen, maar ik ben er nog lang niet. Ach ja, heb ik wat te doen voor 2012. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou ook van mezelf, maar ik vind het toch wel heel fijn dat mijn vriend ook heel veel van mij houd ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi inzicht :) Dat liedje is trouwens echt leuk, Harry Jekkers is geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "Straal, want je hart kan toch niet zonder jou."
    Dat vind ik de mooiste zin uit het nummer 'Hou van jezelf' van de 3Js. Ik weet dat je niet van die muziek houdt, maar ik zou de tekst toch eens lezen/beluisteren als ik jou was. Past echt bij deze blog namelijk.

    Super goed dat het je nu lukt om wel van jezelf te houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch is wel knapper dan je denkt hoor Desi. Zie de reacties op deze blog alleen al... Zegt iemand, ja, duh?

    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liann, ik ga het luisteren!
    Mille pagine, hahaha :p

    Ik las nog een mooie quote over het onderwerp die het goed samenvat:
    Liefde voor jezelf is de basis, liefde van anderen is een extra'tje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Desi, Radical Self-Love bij Gala Darling. Ga het lezen/opzoeken of zoek het even op op Girlscene: daar heb ik een artikel voor geschreven over haar. Seriously: Radical Self-Love! Doe het!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goed artikel en wat knap van je!
    Ik probeer van mezelf te houden en meestak,lukt het ook wel, maar toch heb ik de bevestiging van mijn vriend wel nodig

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.