maandag 19 december 2011

Liefdesverdriet verwerken deel 2

In deel 1 vertelde ik je hoe je aan jezelf kan verwerken zodat je volgende relatie beter kan worden. In deel 2 zal ik het hebben over je je ex kan vergeten.


Ruim op!
Als je een lange tijd bij elkaar bent geweest, zijn er heel veel dingen die jou aan hem doen denken. Om jezelf niet onnodig elke dag te kwellen, kun je het beste zorgen dat je deze dingen opruimt. Geef de spullen terug die van hem zijn maar nog bij jou liggen en zorg ook dat jij al jouw spullen terugkrijgt. Verander je profielfoto op facebook en verander de achtergrond van je telefoon of laptop. Verwijder alle smsjes en mailtjes van hem. Die ring die hij aan jou gaf kun je ook maar beter niet meer dragen.
Je hoeft geen dingen weg te gooien als je dat niet wilt. Stop je meest waardevolle aandenken in een grote schoenendoos, zodat je er later nog een keer naar kunt kijken. Sommige dingen kun je nog wel gewoon blijven gebruiken. Zo heb ik een hele fijne sjaal van hem gekregen die ik gewoon blijf dragen. Niemand zal onthouden dat ik die sjaal van hem heb gekregen en ik vind het zonde om hem weg te doen.


Bouw je sociale leven weer op
Het is helaas zo dat je door een vriend vaak je sociale leven een beetje verwaarloosd. Dit is de tijd om je andere relaties weer nieuw leven in te blazen. Ga leuke dingen doen met je vriendinnen of ga wat vaker naar familie. Dat je geen vriend meer hebt, betekent niet dat je nu in je eentje thuis moet blijven zitten.

Doe waar je zin in hebt

Je hebt eindelijk weer meer tijd voor jezelf, dus waarom zou je er niet van profiteren. Je kunt helemaal doen waar je zelf zin in hebt, want je hoeft met niet niemand rekening te houden. Ga wandelen, lees een boek, sluit je aan bij een sportvereniging of volg een nieuwe cursus. Hou het leven leuk!

Praat, maar overdrijf niet!
Heb je behoefte om je verhaal kwijt te kunnen? Doe dat dan! Praten is een uitstekende manier om emoties te verwerken. Als dat nodig is, pak je ook gewoon lekker een doos tissues erbij en huil je erop los!
Let wel op dat je niet gaat overdrijven. Een goed gesprek kan opluchten, maar als je daarna elk kwartier zijn naam blijft noemen, ga je te ver. Spreek met je omgeving af dat zij moeten aangeven wanneer je teveel over hem praat. Praten is goed, maar je moet het niet overdrijven.

Tijd
Tijd heelt alles! En dat betekent niet dat je nu niets meer hoeft te doen, maar dat als je door blijft gaan met verwerken het steeds minder moeilijk wordt. De eerste week is het zwaarst, maar daarna raak je eraan gewend. Alles komt goed!


Wanneer was jouw hart voor het laatst gebroken en hoelang duurde dat?
 

5 opmerkingen:

  1. Vooral die eerste lijkt me heel erg moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi iedereen

    Ik denk dat je liefdesverdriet het beste kunt verwerken door je hoofd leeg te maken. Neem een oude hobby terug op, bv. ga terug naar de sportschool.

    Focus je even niet meer op het gemis. Ook al is het zeer moeilijk (en zeker in de beginfase) maar het is extreem belangrijk dat je gaat proberen te achterhalen wat jouw verdriet stilletjes aan kan "vervangen". Heel wat mensen die een oude hobby terug gaan uitoefenen hebben hier veel resultaat mee.

    Probeer ook te praten met verschillende gekwalificeerde mensen uit je omgeving. Zij die je echt goede raad kunnen geven en goede tips geven.

    Bedankt

    Tom Dijks
    http://www.ex-terug-geheimen.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips! Helaas ook moeilijk als je je erg rot voelt. Gelukkig is mijn hart al heel lang niet meer gebroken geweest (de laatste keer was op mijn 17de, toen mijn "eerste vriendje" het na een jaar uitmaakte). Ik hoop eigenlijk dat ik niet meer met een gebroken hart hoef te dealen... Je weet het helaas nooit. Ook dan weet ik deze blogpost van je weer te vinden (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ehm, nu.

    Hoewel je tips niet allemaal meteen uitvoerbaar zijn, blijft dit echt fijn om te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.