zaterdag 17 december 2011

Maak een visionboard

Deze week is de challenge om je eigen visionboard te maken. Maar hoe doe je dit? Ik schreef er hier al eerder over, maar ik vond het toch wel handig om nog even - kort - op te schrijven hoe het nou moet.

Stap 1: voorbereiding
Als eerste moet je natuurlijk weten wát je op je vision board wil. Wat wil je bereiken in de komende periode? Stel een lijstje op met wat je graag allemaal zou willen. Je kunt meerdere visionboards maken voor één thema (bijvoorbeeld één visionboard voor werk/school en één visionboard voor je privéleven), maar je kunt ook alle thema's in één visionboard verwerken.

Stap 2: verzamel plaatjes
 Als je weet wat je wilt, is het tijd om plaatjes te zoeken die bij je doelen passen. Je kunt plaatjes uit tijdschriften knippen, maar je kunt ook via internet zoeken (via weheartit of gewoon via google). Meestal is internet makkelijker omdat je dan heel specifieker kan zoeken. Zorg dat je echt plaatjes neemt die precies laten zien wat jij wilt bereiken.

Stap 3: orden
Als je alle plaatjes hebt, is het tijd om te ordenen. Neem een groot vel waar je alles op gaat plakken. Knip de plaatjes uit. Dit hoeft nog niet netjes, want het is slechts om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien. Misschien ontdek je daarna wel dat je sommige plaatjes helemaal niet wilt gebruiken en dan zou je ze voor niets netjes hebben uitgeknipt.
Ik vind het handig om de plaatjes in categorieën bij elkaar te leggen, maar dat hoeft natuurlijk niet.


Stap 4
: opplakken
Als je tevreden bent al je plaatjes, is het tijd om alles te gaan opplakken. Natuurlijk moet je wel eerst alles netjes uitknippen.

Stap 5: afwerkingSchrijf motiverende teksten onder, naast of boven je plaatjes. Schrijf deze teksten alsof je het al hebt bereikt. Dus in plaats van: 'ik word heel gelukkig' schrijf je 'ik ben heel gelukkig'. Zo haal je je doelen in het 'nu', als je dit niet doet blijven ze in de toekomst halen en op die manier zul je ze niet bereiken.

Morgen komt een filmpje van mijn visionboard online! Heb jij al een visionboard gemaakt?

5 opmerkingen:

  1. Heb je een nieuwe? Want die op de tweede foto komt me bekend voor, maar het lijkt me niet dat je terug in de tijd bent gegaan en alsnog een filmpje hebt gemaakt :) Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Millepagine, ja ik heb een nieuwe, maar ik heb een aantal plaatjes van mijn oude vision board herbruikt, dus het klopt dat het er bekend uitziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awesome, ik ben zo'n trouwe volgeling dat ik dat herken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.