vrijdag 16 december 2011

Waarom ben jij perfect?



Jij bent perfect! Er is helemaal niets fout aan jou!
'Ja maar, ik ben veel te (dik/dun/lang/kort/oud/jong of vul zelf maar in)', zul je nu misschien zeggen. Het is natuurlijk al de vraag of dat echt waar is, maar daar ga ik nu verder niet op in. Heb je er al eens over na gedacht wie je echt bent? Een kleine hint: het is niet je uiterlijk. Je hele lichaam vernieuwt zich - als ik het goed heb - elke 7 jaar. Op je zevende zijn alle cellen die je had toen je geboren had al vervangen. Dan bedoel ik ook echt álle cellen. Huidcellen, hartcellen, spiercellen en alle andere cellen die je maar kan bedenken. Terwijl je lichaam constant verandert, blijf je hetzelfde. Ook al ver je haren paars, neem je tien piercings of breek je je arm: jij blijft hetzelfde. Je kunt je buitenkant veranderen, maar van binnen blijf je dezelfde persoon. Jouw uiterlijk bepaalt niet wie je bent!

Je kunt 100 kg wegen en gelukkig zijn, maar je kunt ook een modellenlichaam hebben en doodongelukkig zijn. Geluk is niet maakbaar, het is iets wat in jezelf zit. Je moet er alleen maar in verbinding mee komen te staan.

Binnen in jouw zit een kern waar alles goed is. Noem het je Ziel, je Innerlijke Verbinding, je Kern of je Bron, maar het komt op hetzelfde neer. Er is een plaats in je lichaam waar alles goed is. Daar zijn geen negatieve gedachtes, daar is alleen maar een grote bron van liefde. Deze kern, dat is wie jij echt bent. Het lichaam is slechts een omhulsel voor je ziel, zodat je je kan voortbewegen in het leven.

De meeste mensen zijn dagelijks zo bezig hun drukke leven, dat ze deze Bron van Goedheid negeren. Daar wordt je heel ongelukkig van. Je weet niet wie je bent en wat je wilt.
Toch kennen we allemaal die momenten waarop we ineens gelukkig zijn. Meestal is er niet eens een goede aanleiding, maar voel je ineens zo'n kleine geluksmoment. Op dat moment sta je in verbinding met die Kern. Op dat moment is geluk goed. Zo voelt het om gelukkig te zijn.

Hoe vaker je in verbinding staat met je kern, hoe gelukkiger je zult zijn.  Hoe niet perfect alles ook mag zijn, als je in verbinding staat met je kern is alles perfect. Geluk is niet afhankelijk van omstandigheden, maar van je houding tegenover die omstandigheden.

6 opmerkingen:

  1. Yesss! Mooi geschreven. Nog een quote van Walsch: 'Geluk ontstaat niet als het resultaat van bepaalde omstandigheden. Bepaalde omstandigheden ontstaan als het resultaat van geluk.'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad; mooi geschreven! Ik ben er in de afgelopen jaren achter gekomen dat positief denken echt heel veel kan veranderen. Al is het soms wel heel erg lastig en is die 'kern' van mij soms heel diep verstopt..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar toch wil/kan ik niet zo denken. Dat ik niet perfect ben, geeft ruimte voor (positieve) verandering, waardoor ik mezelf kan verbeteren. En dat is een proces dat niet stopt, want je kunt niet perfect worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lauradenkt, ik snap je gedachtes, maar het betekent niet dat je niets meer hoeft te veranderen. Het betekent alleen dat je niet moet wachten met gelukkig zijn totdat je een bepaald iets bereikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend mooi geschreven, wel lastig om zo te gaan denken..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarom ben ik een levensgenieter. Ik maak me niet zo druk om m'n uiterlijk. En om mijn innerlijk ook minder omdat ik ouder en wijzer ben!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.