dinsdag 10 januari 2012

Alles is leren

Zie alles als een mogelijkheid om te leren. Hoe slecht de situatie ook kan zijn, je leert ervan. Je leer dat je dit absoluut niet meer wilt, dat je dingen anders moet doen en vaak leer je hoe je het dan wel wilt doen.
Als je van alles de positieve kant in kan zien, krijgt het leven zoveel meerwaarde. Negatieve gebeurtenissen overkomen jou niet omdat het leven jou wil pesten, maar om je nieuwe dingen te leren. Alles wat je overkomt, is bedoeld om jou een beter persoon te maken.

Wees dankbaar voor alles wat je overkomt, hoe moeilijk ook. Uiteindelijk zal het je sterker maken.


7 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel lastig om zo te denken, maar je hebt wel gelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit ook best een lastig iets. Aan de ene kant is het natuurlijk wel zo en is het zeker goed om dingen positief te bekijken en er lering uit te trekken.
    Aan de andere kant, als ik zie wat er allemaal gebeurt in de wereld (en ook in Nederland), vraag ik me soms af wat je dan van die situatie kan leren?
    En wat als dezelfde tegenslag steeds terugkomt? Terwijl je hier zelf totaal geen invloed op hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Liann. Dat vind ik ook een moeilijke, want het is gewoon echt heel oneerlijk in de wereld. Toch kun je er zeker dingen van leren, bijvoorbeeld dat je je niet druk moet maken om dingen die je niet kan veranderen en dat je de dingen die je wél kan veranderen moet doen.
    Als dezelfde terugslag steeds terugkomt, heb je er nog niet alles van geleerd wat er te leren valt, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik snap je punt! Maar ik kan me er toch niet helemaal (grotendeels wel) in vinden ;) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Liann. Ik vind het ook wel moeilijk om te geloven, maar ik denk dat dat ook vooral komt omdat je door dit te geloven verantwoordelijkheid neemt voor alles in je leven. Je kruipt uit je slachtofferrol. Maar dat is wel lastig!Het is veel makkelijker andere mensen de schuld te geven of jezelf heel zielig te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.