donderdag 26 januari 2012

Jezelf zijn

Vandaag zat ik na te denken over waarom ik bepaalde mensen zo aardig vind en uiteindelijk kwam ik erachter: ik hou van mensen die gewoon zijn zoals ze zijn. Mensen die zich niet voordoen als iemand anders, maar gewoon tevreden zijn met hoe ze zijn.
Sommige mensen doen zo hun best om aardig te worden gevonden, dat ze uiteindelijk iemand anders worden. Ze gaan andere kleren dragen, zeggen andere dingen of doen andere dingen. Waarom? Om aardig gevonden te worden voor iemand die ze niet zijn.
Why compare yourself with others? No one in the entire world can do a better job of being you than you.
Het is ineens zo logisch voor mij: waarom zou ik iemand anders willen zijn dan ik ben? Ik kan niemand anders worden dan diegene die ik op dit moment ben. Ik kan mijn uiterlijk veranderen, maar mijn 'ziel' blijft hetzelfde. Wat is er mis met mee? Helemaal niets! Misschien ben ik niet zoals andere mensen (of eigenlijk weet ik dat wel zeker), maar is dat erg? Maken verschillen ons juist niet interessant?


Ik moet zeggen dat ik al een tijdje bezig ben om meer mezelf te zijn en dat dat echt heel erg goed werkt. Ik heb liever dat mensen me niet leuk vinden om wie ik ben, dan dat ze me leuk vinden om wie ik niet ben.

3 opmerkingen:

  1. "Ik heb liever dat mensen me niet leuk vinden om wie ik ben, dan dat ze me leuk vinden om wie ik niet ben."

    En zo is het maar net!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed! Mijn uiterlijk aanpassen heb ik na de basisschool niet meer gedaan (ik zat daar in een heel vervelende klas, dat je echt moest opletten hoe je eruit zag en wat je deed). Maar ik heb wel van die dagen dat ik anders zou willen zijn, hoewel dat vooral met mijn ziekte te maken heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben altijd mezelf geweest en nu nog steeds. Ik moet zeggen dat ik er op de middelbare school daardoor niet echt bij hoorde, maar nu ik ouder ben, merk ik dat mensen me juist zo mogen om ik zo mezelf ben! :)

    Goed artikel!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.