zondag 1 januari 2012

Opruimen is loslaten

Ik heb al vaak benadruk dat opruimen belangrijk is, maar ik wil er toch weer een stukje aan wijden.
Opruimen is namelijk een vorm van loslaten. Door op te ruimen orden je alles wat je hebt en doe je dingen weg die niet meer bij je passen. Je komt te weten wat wél bij je past. Doordat je zoveel weg hebt gedaan, krijg je ruimte voor nog meer dingen die bij je passen. Oftewel een win-win situatie!
Door op te ruimen laat je oude dingen los. Waarschijnlijk heb je niet eens door hoeveel dingen van je verleden je nog met je meesleept. Het is moeilijk om iets nieuws op te bouwen als je jezelf aan het verleden blijft herinneren. Ook al kan het moeilijk zijn, probeer toch op te ruimen! Als je spullen niet weg wilt doen, zet ze dan uit het zicht (ergens op zolder in een doos bijvoorbeeld). Als je moeite hebt met weggooien, maak dan een foto van alles wat je weggooit. Zo kun je er toch nog naar blijven kijken zonder dat het ruimte inneemt.

Binnenkort zal ik meer tips geven voor een opgeruimd huis! 

7 opmerkingen:

  1. Soms vind ik het lastig om dingen weg te gooien of op te ruimen, maar moet zeggen dat ik er wel steeds beter in word. Gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zelf wil ik ook soms iets niet weg gooien, maar als je het uiteindelijk toch doet is het gewoon veel beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt helemaal gelijk, en van opruimen krijg je ook rust in je hoofd.Ik ga van de week ook nog mijn kamer opruimen en neem de gedachten opruimen is loslaten met me mee.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. k ruim regelmatig op, en wat ik niet meer nodig heb, gaat zo zonder genade de prullenbak in

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal gelijk!
    Ik ben afgelopen week flink aan ruimen geweest en we ik geniet nu zoooo van de rust van de orde en netheid :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit zegt misschien wat over mijn nieuwe blog.
    Ik wilde een nieuwe start en een ander uiterlijk.
    Iedereen vond dat ik wordpress moest houden,
    maar dat wilde ik niet en nu heb ik blogspot (loveit).
    Ik was gewoon aan wat nieuws toe! En laat mijn andere
    blog 'los'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net even een aantal berichten gelezen op je blog.
    Het spreekt me erg aan en geeft ook ideeën waar ik voor mezelf wat mee kan.
    Dus je komt in mijn favorieten te staan!

    Misschien wel leuk om even te melden, dacht ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.