zaterdag 14 januari 2012

Verantwoordelijkheid nemen

Ik vind het moeilijk om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven. Toch ben ík diegene die mijn leven bepaalt en niemand anders. Als iemand gemeen tegen mij doet, ben ik diegene die ervoor kiest om mezelf gekwetst te voelen. Wat diegene zijn slechts een paar woorden, maar ik kies ervoor om dat als 'gemeen' te ervaren. Ik kies ervoor om de negatieve gedachtes die een gemene opmerking bij mij losmaakt te kiezen. Ik kies ervoor om me slecht over mezelf voelen. Hoe moeilijk ook te accepteren, het is een keuze om negatieve gedachtes te geloven.
Dit is misschien confronterend om te horen, maar het betekent wel dat je dus ook een keuze hebt om deze negatieve gedachtes niet te geloven. Gedachtes zijn eigen net als kledingstukken: je moet alleen de dingen kiezen die je leuk vind. Als er in een kledingwinkel 500 lelijke jurken hangen en één mooie, dan kies je toch voor de mooie jurk? Waarom zou je dat dan niet doen met je gedachtes?

Kies voor je eigen geluk! Neem verantwoording voor je eigen gedachtes, je eigen daden en je eigen leven! You're worth it!


Bron


6 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk :) Al denk ik dat je "verantwoordelijkheid nemen" bedoelt. Verantwoording wordt gebruikt in de context van "verantwoording afleggen", uitleggen waarom je iets (op een bepaalde manier) doet. No effence, het doet niets af aan je stukje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook. Maar je hebt inderdaad helemaal gelijk!

      Verwijderen
    2. Hahah, ja, oeps! Ik heb 't even veranderd. Bedankt!

      Verwijderen
  2. Ja, helemaal waar! Ik vind het alleen wel heel erg lastig om me bijv. niet rot te voelen als iemand mij kwetst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over het algemeen ben ik het wel met je eens, maar om nou te zeggen dat je ervoor kiest om gekwetst te worden als je je iets aantrekt van een rotopmerking... ik weet niet of dat wel zo makkelijk is :P En ik weet ook niet of je al die rotopmerkingen wel moet negeren, soms hebben gemene mensen toch een punt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens :) Ik vind Rules of a Lady meestal echt walgelijk, maar deze is juist goed (misschien omdat het op iedereen toepasbaar is).

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.