woensdag 22 februari 2012

De kracht van vergankelijkheid

Vergankelijkheid is iets moois. Als er geen vergankelijkheid was, zou je niets meer waarderen. Juist doordat bloemen niet eeuwig bloeien, is het extra bijzonder als ze dat wel doen. Juist doordat elke dag de zon ondergaat, is het extra bijzonder als de zon weer opkomt.
Bron
 Het is misschien een bijzondere zienswijze om blij te zijn dat alles uiteindelijk vergaat, maar het helpt om het verleden los te laten en verder te gaan met de toekomst.

Don't cry because it's over, smile because it happened!

8 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven en het is zo waar!!
    Ik ben het met je eens en je moet het zeker niet vergeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel dat hetw el goed is zo als jij het schrijft, maar ik mis een paar mensen in mijn leven wat alleen maar een gat heeft achtergelaten en kan daar niets mee. Maar voor veel dingen geldt zeker wat je zegt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is superfijn om altijd te realiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi meis,

    Toch eens even een reactie. Ik ben helemaal niet van blogs, social media en dat soort zaken, maar op jouw site kijk ik regelmatig en wat doet deze me in een heel moeilijke tijd goed.

    Ik ben een vrouw van in de 30 en ik leer van jou, heel veel! Ik zou willen dat ik op jouw leeftijd al zo ver was geweest. Dat zou me een hoop bespaard hebben, maar ja, door ervaring leer je en sommigen doen wat langer over dat leerproces.

    In elk geval, bedankt voor jou als persoon en voor wat je uitdraagt. Ik blijf je volgen en ik wens je succes met het nog meer worden van en blijven van JEZELF.

    Liefs,

    Fem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee lieve Fem,

      Ik wens je heel erg veel sterkte in je moeilijke tijd en ik vind het heel fijn om te lezen dat mijn site je daarbij helpt.

      Ook al ben jij in de 30, er zijn zat mensen die op jouw leeftijd nog niet tot deze 'inzichten' komen. (En daarnaast vind ik in de 30 ook echt niet zo oud!) Ik bedoel maar, mijn moeder is 50 en die worstelt met dezelfde dingen als ik.
      Alle ervaringen maken je tot wie je bent, ook al is dat soms negatief. Uiteindelijk word je er zoveel sterker van. Volgens mij zit jij al op een hele goede weg en ik hoop dat je daarmee door kan gaan.

      Ik ga enorm mijn best doen om nog meer mezelf te worden, haha :D

      Liefs!

      Verwijderen
  5. Lieve pracht van een meid,

    Bedankt voor je reactie. Ook deze raakt me en ja, ik val in herhaling, maar deze doet me ook weer zo goed. Haha, ik heb het idee dat als ik een middag met jou zou praten, ik mijn therapeut vaarwel kan zeggen.

    Dit is verder maar een korte reactie hoor. Veel en vaak schrijven, lukt me door omstandigheden helaas niet, maar weet dat ik elke dag steun en kracht uit je site haal en dat ik je daar dankbaar voor ben.

    Ik wens jou alle liefde, succes en goeds om zo door te kunnen gaan. Ik volg je en ik doe op afstand met jou mee hoor en als het lukt, reageer ik.

    Lieve groet en tot snellieee,

    Fem, die ouwe ;-) dertiger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en zo waar! Was naar vergankelijkheid en geluk aan het googelen. Toen kwam ik dit tegen. Het grappige is dat wij elkaar kennen. Gr Sebastiaan

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.