zondag 5 februari 2012

Iets over ontspannen

Bron
Juist als je geen tijd hebt voor ontspanning, is het van het allergrootste belang om te ontspannen.

Daarom ga ik in een hele drukke tentamenperiode lekker een dagje naar de sauna om volledig tot rust te komen, doe ik ademhalingsoefeningen en probeer ik niet te stressen. Ik maak tijd om lekker te sporten.
Als je ontspannen bent, is je concentratievermogen groter. Hoewel het dus misschien vreemd klinkt, kan ontspannen je dus helpen bij het leren. Door een uur te gaan 'ontspannen' (bijvoorbeeld sporten of lekker in bad liggen), kun je je daarna beter concentreren waardoor je sneller klaar bent met leren. Win-win situatie lijkt me!

Ontspan jij genoeg? Wat doe jij om te ontspannen?

10 opmerkingen:

  1. Het is zo ontzettend logisch (en ontzettend moelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat is het zeker! Sporten of een wamre douche zijn voor mij ontspannend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben het eens met Anne; ik weet dat ontspannen heel belangrijk is, maar het is wel erg lastig :P Zeker als er gewoon zo veel leuke dingen zijn om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sport, schrijf of douche om te onstpannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klopt idd.
    Ik probeer dan ook altijd wel even te ontspannen tussen het leren door!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat klopt. in mijn toetsweken ga ik vaak even rustig tv kijken of hardlopen (sporten), daarna heb je dan weer lekker energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn rss reader uitlezen is voor mij echte ontspanning. Zo ook het schrijven van blogs en verhalen. Hardlopen doet ook veel met me, maar dankzij de sneeuw heb ik gisteren niet kunnen lopen..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel succes! Je kan het! Yoga of hardlopen brengt mij tot rust. Ga vanmiddag je filmpje kijken en de wierookjes ruiken zo lekker. Nogmaals bedankt ben er echt blij mee.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.