maandag 6 februari 2012

Life changing moments

Bron
Soms heb je van die dagen die je leven veranderen. Misschien heb je het niet altijd op het moment door, misschien. Gister was zo'n dag dat ik het wel door had. Ik was met mijn moeder een dagje aan het ontspannen in de sauna en ineens wist ik het. Ik wist wat ik op dit moment moest doen. Ik wist wat ik met mijn leven moet doen. Ik moet* genieten. Dat klinkt misschien dramatisch en zweverig ('het is mijn levensmissie om te genieten'), maar denk er eens over na: waarom niet? Waarom zou je niet gewoon alleen maar dingen kunnen doen waar je van geniet? Soms moet je dingen doen die niet leuk zijn, maar waarom zou je daar ook niet gewoon van kunnen genieten?

Als je toch iets doet, kun je er net zo goed van genieten.

*zoals Renze in de comments al zei: het moet geen verplichting worden. Genieten doe je omdat je iets leuk vindt, niet omdat het 'moet'.

10 opmerkingen:

  1. Je móet niet genieten, want dan probeer je jezelf te dwingen tot iets wat je misschien soms niet eens wilt. Je kan beter altijd proberen te genieten en hopen dat het vaak nog gebeurd ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat bedoel ik ook. Het moet geen verplichting worden. Ik bedoel 'moeten' meer als: het zou beter voor mij zijn als ik het zou doen.

      Verwijderen
  2. Gelukkig ben je er achter gekomen dat je moet genieten. Maar als je daar een tijdje heel bewust mee bezig bent geweest, zul je er achter komen dat dit niet altijd makkelijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, daar heb je gelijk in. Sowieso meer in het moment leven. Ik vind je nieuwe lay-out trouwens erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke lay-out, ik krijg meteen zin in wanneer de blaadjes weer aan de bomen komen :)
    En je hebt helemaal gelijk. Als je iets doet, kun je er net zo goed van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lay out :)
    En ja, je kan zeker het best zoveel mogelijk genieten van alles :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven!
    Leuk gedaan..
    wat ik altijd vind is dat je niks moet maar genieuten moet af en toe wel anders is het leven zo saai :P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi verwoord =) En goed dat je zo denkt, ik doe dat nu zo'n 2 jaar en het heeft mijn leven erg positief veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meer genieten, je hebt helemaal gelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi geschreven. En wat inspirerend.
    Dankjewel!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.