maandag 5 maart 2012

De belangrijkste relatie

De belangrijkste relatie in je leven is die met jezelf. Toch is het - net als met alle andere relaties in je leven - niet altijd even makkelijk om met jezelf te leven.

De laatste tijd ben ik veel bezig om de relatie met mezelf te verbeteren. Het klinkt raar dat je hier iets voor moet doen, maar ik denk dat veel mensen het belang van een goede relatie met hunzelf onderschatten. Net als met alle andere relaties zul je moeten investeren, je zult tijd vrij moeten maken voor 'quality time' en je zult jezelf moeten vergeven voor de eventuele fouten die je maakt.

Een van de belangrijkste punten is jezelf leren kennen. Als je niet wie je bent, zul je er ook niet ontdekken wat je wilt en waarom je bepaalde dingen (niet) doet. Pas als je weet wie je bent, kun je gaan houden van de persoon die je bent. Iemand 'leuk' vinden vanwege zijn of haar uiterlijk is makkelijk, maar diegene waarderen voor de persoon die hij of zij ├ęcht is moeilijk. Toch kun je hierdoor wel de beste relaties opbouwen.

Accepteer jezelf zoals je bent! Hou van jezelf! Misschien ontdek je zelfs dat je stiekem een beetje verliefd op jezelf wordt. Ik ben bezig met een goede relatie op te bouwen met mezelf. Ik leer mezelf kennen en ik begin mezelf te waarderen. Niet alleen krijg ik hierdoor veel meer zelfvertrouwen, ik straal ook weer! Ik ben verliefd geworden op mijzelf en mijn leven en dat voelt zo goed :)


Hoe is jouw relatie met jezelf?

Wil je tips voor een betere relatie met jezelf? Lees dit artikel.

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat heel veel mensen dat onderschatten! Goed bezig. En gekke bekken naar jezelf trekken in de spiegel wil ook nog wel eens leuk zijn. ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed zeg dat je hier mee bezig bent. Best lastig, wat de meeste mensen zijn op zichzelf een stuk kritischer dan op anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van jezelf houden is het moeilijkste soms!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven!! En ik denk dat iedereen altijd nog bezig is met zich zelf te ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi mop,

    Mooi stukje weer.

    Heb je nog tips voor hoe je die betere relatie met jezelf dan zou kunnen opbouwen? Wil je delen in hoe jij deze verbetert? Ik wil proberen om door de relatie met mijzelf te verbeteren, mijn eetstoornis wat minder kans te geven op inspraak.

    Ik heb al wel veel kennis, alleen lukt het me maar niet deze ook daadwerkelijk toe te passen. Wie weet heb jij naast jouw eventuele uitleg/tips nog een goede ingang voor me.

    Liefs en alvast heel erg bedankt,

    Fem

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.