vrijdag 6 april 2012

Dankbaarheid

Ik ben dankbaar dat ik zoveel domme dingen heb gedaan. Ik ben dankbaar dat ik zoveel angst heb gehad. Ik ben dankbaar dat ik in een zo diep dal heb gezeten. Ik ben dankbaar dat ik zo vaak zo zwak ben geweest. Ik ben dankbaar dat ik zo lang mijn emoties heb genegeerd.

Ik ben zo dankbaar dat ik dit alles heb meegemaakt, want hierdoor waardeer ik alles zo veel meer. Ik ben zo veel gegroeid door alles wat ik heb meegemaakt, dat ik dit voor geen goed had willen missen. Het is niet makkelijk, maar het is het wel waard.

There's no light without darkness.

6 opmerkingen:

  1. Aan de ene kant ben ik het met je eens, omdat je van diepe dalen heel veel kunt leren en daar sterker uit kunt komen. Aan de andere kant heb je ook recht om boos of verdrietig te zijn om wat je zelf hebt gedaan of hebt meegemaakt. Soms mag je rotte gebeurtenissen ook gewoon zien als iets rots.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het recht om boos of verdrietig te zijn heb je zeker. Ik denk ook zeker dat er gebeurtenissen zijn die gewoon ronduit rot zijn, zonder dat je daar per se echt iets van leert. Als het kei hard begint te regenen en je dan ook nog de bus mist, is dat meer rot dan echt leerzaam of iets om dankbaar te zijn.

      Verwijderen
  2. Dat is kracht. Dankbaar zijn voor ook de donkere kanten. Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sluit me ook bij Nicole aan, maar ook bij jou: ben tot op heden dankbaar voor alles wat ik heb meegemaakt. It took courage. Je layout vind ik trouwens erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi gezegd. Er moet contrast zijn in het leven, hoe groot of klein dan ook.. hoe kun je anders al het mooie herkennen en waarderen? liefs x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.