dinsdag 17 april 2012

Probeer!

Stumbling is not falling! - Portugees spreekwoord.

De tijd dat ik niet meer wil proberen is voorbij. Vroeger wilde ik alles in één keer goed doen, maar ik begin te realiseren dat dat niet kan. Misschien zou het je lukken als je nooit risico's zou nemen, maar het leven is veel te mooi om kansen te laten liggen. Ik wil niet uit angst dingen mislopen. Ik wil dingen beleven. Ik wil dingen bereiken. Ik wil alle kansen grijpen die ik grijpen kan.

Struikelen, wiebelen en bijna vallen: het hoort er allemaal bij. Succes komt niet zomaar aanwaaien, daar moet je voor werken. Dat is niet erg, want als je dan je doel bereikt, kun je extra trots zijn. Dat je een keer de fout in gaat is niet erg, zolang je maar niet opgeeft. Blijf proberen! Blijf vechten voor je dromen! Als je iets echt wilt, zul je altijd een weg vinden om het te bereiken.

6 opmerkingen:

  1. Thank you for the reminder :)

    En voor het prachtige spreekwoord: Tropeçar não é cair. Ik wilde wel eens weten hoe dat dan klonk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij toch een leuk, lief ding. En weer een mooi stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het even voor me herhaalt :) Als een ander het zegt, klinkt het toch meteen een stuk geloofwaardiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd goed om aan herinnerd te worden. Het is zo zonde voor je leven om in een hoekje te bedenken wat je had kunnen bereiken als je net die ene stap extra had gezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.