vrijdag 29 juni 2012

Juni update

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel! Ik weet eerlijk gezegd of ik er blij mee moet zijn of juist niet. In juni is er een heleboel gebeurd (ik had mijn eindexamen gala, mijn diploma uitreiking en een heleboel eindexamenfeestjes), maar ik heb toch nog wel een beetje tijd gehad om wat doelen te voltooien.


Een maand lang in mijn eentje geen tv kijken
Helaas is dit doel niet helemaal gelukt. De eerste twee weken waren geen probleem, maar daarna heb ik toch af en toe wat tv gekeken. De laatste week van juni heb ik me totaal niet meer aan dit doel gehouden. Toch heb ik wel minder tv gekeken dan ik normaal zou doen, gewoon omdat ik er niet zo´n behoefte aan had. Ik merkte wel dat het lekker was om twee weken geen tv te kijken.

Een week lang niet op tumblr kijken
Dit is helemaal gelukt! Helaas was mijn tumblr verslaving daarna weer binnen no time terug. Als nood oplossing heb ik de tumblr app maar van mijn telefoon af gegooid, zodat het de tijd die ik op tumblr besteed toch nog binnen de perken blijft.

Een week lang maximaal 5 minuten per dag op facebook kijken
Misschien heb ik één dag 10 minuten op facebook gekeken in plaats van 5, maar ik vind toch wel dat ik doel heb gehaald. Het was heerlijk om een week niet op facebook te kijken, maar daarna viel ik toch wel een beetje terug.

Elke dag een uur naar buiten
Op een aantal dagen na heb ik dit doel gehaald. Als het wat mooier weer was geweest, was dit doel me zeker helemaal gelukt.

Mijn hele kamer goed opruimen en al mijn spullen uitzoeken
Gedaan! Hoewel ik best een hele kleine kamer heb, ben ik daar toch een heleboel uurtjes mee bezig geweest. Gelukkig is nu weer alles mooi schoon en opgeruimd.


Ik heb nu een aantal maanden achter elkaar steeds een aantal doelen gehad per maand. Aan de ene kant werkt dat best fijn omdat ik dan ook echt een goede reden om dingen te doen, maar aan de andere kant merk ik dat het te veel verplichtend wordt. Daarom ga ik nu lekker twee maanden vakantie houden en mezelf geen verplichte doelen stellen. In september kijk ik dan wel weer verder of ik zin heb om mezelf elke maand nieuwe doelen te stellen.

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je toch zoveel heb gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van Facebook!! Heb die ook (net anders) op mijn lijst staan maar ik weet niet of me dat lukt ..

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.