zondag 5 augustus 2012

De Levenslange Weg


Jezelf ontwikkelen is een levenslange taak waar je nooit klaar mee bent. Toch begin ik wel te ontdekken dat het feit dat je er nooit klaar mee bent, zo leuk is. Het gaat niet om waar je aankomt, maar het gaat om de reis die je er naartoe maakt.
Tijdens mijn werk had ik laatst een gesprek met een mevrouw over reizen naar Marokko.
'Wij zijn een paar keer met de auto naar Marokko gegaan, maar tegenwoordig gaan we altijd met het vliegtuig', vertelde ze me.
'Ik zou ook liever met het vliegtuig gaan, dat is veel sneller', antwoordde ik.
'Eerlijk gezegd vond ik het met de auto leuker. Het duurde wel langer, maar de reis hoorde ook bij de vakantie. We hebben op zoveel mooie plekken gekampeerd, zoveel mooie dingen gezien en zoveel meer meegemaakt tijdens de reis. In het vliegtuig zie je niets en gebeurt er niets. '
Ik zweeg, want ik wist dat ze gelijk had. De weg is misschien wel belangrijker dan de bestemming.

Je hele leven zul je bezig zijn met reizen. Pas aan het einde van je leven zul je op je bestemming aankomen. Dat is gelukkig niet erg, want onderweg heb je genoeg tijd om te genieten van het prachtige uitzicht.

Ik wens jullie allemaal een heel erg fijn weekend.

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk heb je! Jammer dat mijn reis even niet zo aangenaam is.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.