zaterdag 29 september 2012

De Ultieme Herst To Do List

De herfst is mijn favoriete seizoen. Ik hou van de bladeren, de kleuren, de herfstzon, mijn verjaardag en de regen (maar dan wel als ik 's avonds in mijn bed lig, niet als ik nog naar school toe moet fietsen). Toch ken ik ook genoeg mensen die niet van de herfst houden, dus speciaal daarvoor een lijst met alle leuke dingen die je in de herfst kan doen (zodat de herfst van 2012 de beste herfst tot nu toe wordt!)
(Iedereen die wel van de herfst houdt, mag natuurlijk ook blijven lezen!)

Maak een boswandeling
Hoewel de herfst toch een stuk kouder is dan de zomer, is het nog heerlijk om buiten te gaan wandelen.

Maak zelf appelmoes
Appelmoes is heerlijk, zeker als je het zelf maakt. Ik kan erg genieten van een bakje (warme!) appelmoes als het buiten koud is. Gelukkig is appelmoes erg makkelijk zelf te maken, klik hier voor een recept.  
Als je erg lui bent (zoals ik), kan je ook gewoon een appel in stukjes snijden en deze een minuutje in de magnetron doen. Het smaakt ongeveer als appelmoes, maar dan met wat meer bite. Jammie!



Vier Halloween
Erg Amerikaans, maar wel erg leuk. Het maakt niet uit wat je aan doet, als je er daarna maar veel ketchup of bietensap overheen gooit.

Droog bladeren in een dik boek
Extra tip: schrijf erbij welke blad van welke boom komt, zo leer je er ook nog wat van.

Kook met pompoen
Wat dacht je bijvoorbeeld van pompoenbrood, pompoentaart met pecannoten of pompoenschotel met geitenkaas? De geroosterde pompoen √† la Jamie Oliver klinkt ook niet verkeerd! 


Drink chocolademelk/kruidenthee bij de open haard 
En dan het liefst met je sloffen aan terwijl je onder een plaid zit.

Brei een shawl
Zodat je er in de winter ook lekker warm bij zit.

Organiseer een ouderwets avondje spelletjes spelen
Nodig je vriendinnen of je familie uit en haal je favoriete spelletjes uit de kast. Zorg dan ook gelijk dat iedereen zijn telefoon uit zet, zodat jullie ongestoord een leuke avond kunnen hebben.

Neem een bad
Met heel veel badschuim en je eigen gemaakt badzout

Pak je camera
En ga de natuur in! Niets is zo mooi als het herfstlicht en de vallende bladeren. Zelfs als je niet handig bent met een camera, is het nog mogelijk om mooie plaatjes te schieten in de herfst. Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je zelf op de foto komt te staan (nieuwe facebook profielfoto anyone?)

Ga naar de bios
Er draaien zat leuke films! Als het te hard regent, kun je ook lekker thuis films kijken.



Koop kleurige laarzen of een gave poncho
En doe deze dan ook aan als het regent. Het mag dan wel vaak regenachtig en grijs zijn in de herfst, dat is absoluut geen excuus om er kleurloos bij te lopen.

Maak zelf soep
Krachtsoep, noemt mijn moeder het. Dat is soep die je minstens een uur lang laat koken, zodat er veel energie in gaat zitten. Soep waarvan je het in je tenen voelt. Werkt vooral erg goed als je net natgeregend thuis bent gekomen.

Schrijf een verhaal
De herfst is bij uitstek geschikt om éindelijk dat boek te schrijven wat je al zo lang wilt doen. Een erg leuke tip om snel veel woorden te schrijven is NaNoWriMo, een 'wedstrijd' waar je wordt uitgedaagd in de maand November een verhaal te schrijven van 50.000 woorden.



Verf je haar
Ik hou er van om mijn haar aan te passen aan de seizoenen. In de zomer ga ik lichter, in de winter weer donkerder. De herfst is precies zo'n seizoen waarin je eigenlijk alle kleuren kan doen. Doe een keer gek en gooi een knalrode spoeling in je haar!

Gebaseerd op dit artikel, ga ik deze lijst op mijn koelkast hangen en alles afstrepen wat ik gedaan heb.

5 opmerkingen:

  1. Vanochtend heb ik een wandeling gemaakt in de stad waar ik sinds kort woon. :) Camera mee en gaan! Toen ik terug kwam had ik wel behoorlijke koude handen, dus maakte ik warme chocolademelk van mijn favoriete bittere chocolade en rijstmelk. Daarna even douchen en ik was weer opgewarmd. Op het moment dat ik dit schrijf staat er een pan soep te pruttelen op het vuur, terwijl ik met mijn zonnebril op sta te koken, omdat het zo super licht is. Zodadelijk in mijn raamopening een kommetje soep eten. En oh, had ik al gezegd dat het chocoladefestival is in mijn stad vandaag? Zelfgemaakte appelmoes en mijn favoriete gerecht (hete bliksem) haal ik bij mijn moeder. Op een goede herfst Desi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, wat een super dag! Ik wens jou ook een prachtige herst :)

      Verwijderen
  2. Wat een leuke post, dit moet allemaal maar op m'n to do lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne post. Ik kijk ook wel uit naar de herfst. Helemaal de lekkere soepen (pompoensoep!) en grote bekers thee. Die uitdaging van een verhaal schrijven lijkt me ook wel wat. Doe jij ook mee?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.