vrijdag 14 september 2012

Het Universum kent geen 'nooit'

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met de 'Law of Attraction'. Kort gezegd, komt het erop neer dat alles waar je je aandacht op vestigt, je ook aantrekt. Hoe cool is dat!
Zelf als het niet werkt, is het gewoon heel erg leuk om te doen. Dagdromen (oftewel visualiseren) over alle dingen/relaties/emoties die je zou willen hebben, maakt je vanzelf al een stukje gelukkiger. Ik word er in ieder geval erg blij van.

Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten als je gaat werken met de Law of Attraction en eentje darvan is dat je nooit negatief geformuleerde dingen aan moet trekken. Het Universum herkent het woord 'nooit' of 'niet' namelijk niet. Als je dus zegt: 'ik ga niet zakken voor mijn tentamens' dan hoort het Universum dat dus als 'ik ga zakken voor mijn tentamens' (en dat is juist wat je niet wilt!).

Hoewel ik nog redelijk sceptisch ben wat betreft de Law of Attraction, geloof ik wel dat dit deze regels echt geldt. Ik heb namelijk bij een heleboel dingen geroepen dat ik dat NOOIT ga doen, maar de meeste dingen heb ik uiteindelijk wel gedaan. Ik heb zo hard geroepen dat ik nooit een eetstoornis zou krijgen, dat ik nooit in Amsterdam ging wonen (ik snap absoluut niet waarom ik dat ooit gezegd heb), dat ik nooit een sigaret zou roken, dat ik nooit zou veranderen voor een jongen en dat ik nooit alcohol zou drinken voordat ik zestien was. Nu vind ik het op zich niet echt erg dat ik deze dingen uiteindelijk gedaan heb, maar het laat vooral zien dat Universum misschien wel machtiger is dat ik dacht. Ik was namelijk echt overtuigd dat deze dingen nooit zouden gebeuren. Alleen omdat het Universum geen 'nooit' hoort, heb ik het denk ik toch aangetrokken.

Ze zeggen toch niet voor niets dat je nooit nooit moet zeggen?!

3 opmerkingen:

  1. Idd zeg nooit nooit ;) ik probeer ook steeds meer mijn zinnen anders op te bouwen, dus zonder nooit of niet. Dit is nog best lastig als je gewend bent die woorden te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft Justin Bieber toch gelijk!
    Ik denk dat het sowieso handig is om positiever taalgebruik aan te houden, of je nu gelooft in deze wetten of niet. Anders focus je teveel op het negatieve en dat kan nooit leuk zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt sowieso. Het is veeeeel leuker om je op positieve dingen te focussen dan op negatieve dingen.

      Verwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.