maandag 29 oktober 2012

Toeval bestaat niet

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer bewijs ik vind voor The Law of Attraction. Zeker de laatste tijd zijn er een heleboel enorm 'toevallige' dingen gebeurt, die ik geen toeval meer kan noemen.

Bron

  • Sinds ik ben verhuisd fiets ik bijna dagelijks langs de zonnebank. Ik had al vaker gehoord van mensen dat het fijn is om af en toe onder de zonnebank te gaan, maar ik had het zelf nog nooit gedaan. Ik besloot dat ik het toch maar een keer wilde doen. Een paar weken later krijg ik van mijn zus een cadeaubon voor diezelfde zonnebank. Ik heb mijn idee om naar de zonnebank te gaan nooit hardop uitgesproken.
  • Het was zaterdagavond 20 uur. Ik was enorm moe, maar ik had nog rijles. Ik had er echt absoluut geen zin in, maar besloot in plaats van mijn bed in te kruipen toch maar een kop koffie te nemen om me op te peppen voor rijles. Ik zei tegen mijn moeder dat ik zo blij zou zijn als ik nu geen rijles had. Om 20.05 was mijn instructeur er nog niet, dus ik belde waar hij bleef. Hij reageerde verbaasd en zei dat ik pas de week daarna rijles had. Een kleine miscommunicatie, maar daardoor kon ik wel lekker vroeg naar bed.
  • Maar door die kop koffie had ik enorm veel energie, dus had ik zin om iets te gaan doen. Hoewel het zaterdagavond was, had ik geen zin om te gaan stappen. Ik wilde iets actiefs doen! Ik belde mijn beste vriendin om wat af te spreken voor de volgende dag, maar die stelde spontaan voor om te gaan logeren. De 45 minuten durende fietstocht naar haar toe was precies wat ik nodig had.
  • Al een tijdje zit ik te denken om een E-book te schrijven. Ik heb al een klein beginnetje gemaakt, maar ik heb eigenlijk nog geen concreet plan. Een paar dagen geleden schreef Gala Darling een artikel over waar je op moet letten als je een E-book gaat schrijven.
  • Het aardigste meisje uit mijn werkgroep woont in dezelfde flat als waar ik woon.
  • Er is altijd een plekje voor mijn fiets in het fietsenrek als ik thuis kom (en dat rek staat normaal gesproken helemaal vol). 
  • De dag voor mijn verjaardag zit ik na te denken wat ik moet doen met taart. Ik heb geen over op mijn kamer, dus iets zelf bakken gaat niet. Dan maar ergens taart kopen? Ik bedenk me dat ik het beste twee kaarten kan kopen (één voor bij mijn ouders, één voor op kamers), maar dat wordt wel duur. Als ik door de AH loop, ontdek ik dat er een speciale verjaardagsactie is: als je aan kan tonen dat je jarig bent, krijg je het tweede gebakartikel gratis. De volgende dag haal ik twee appeltaartjes, waarvan een gratis is. Dat smaakt wel zo lekker.
Geloof jij in toeval?

8 opmerkingen:

  1. leuk om het zo te lezen!

    Ik geloof ook niet in toeval, maar ik geloof ook niet dat alles een reden heeft. Of in ieder geval ik geloof niet dat alles voorbestemd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker! Ik heb dit soort dingen ook met regelmaat omdat ik zeker geloof ik the law of attraction. Wat ik een mooi voorbeeld vond, is dat ik een keertje de behoefte had aan weer een iPod of mp3-speler of iets dergelijks. Een maand later kreeg ik met kerst een gloednieuwe iPod van een vriendin van m'n moeder. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's allemaal wel héél toevallig. Beetje eng vind ik dat soms :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geloof zeker in the Law of Attraction!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof even nergens meer in, maar ik ben blij met je artikel. Er zijn dus nog wel mensen met vertrouwen en er is veel moois zo te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik geloof dat *Everything happens for a reason.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dit soort dingen heel bijzonder maar of ik nou geloof dat het met een reden gebeurt? Wel heel leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.