dinsdag 18 december 2012

DIY: inspiratie spiegel

Vandaag heb ik een superleuke en makkelijke DIY (do it yourself) voor jullie! Deze DIY zorgt ervoor dat je voortaan altijd blij in de spiegel kunt kijken, want in plaats van naar je flaws zul je voortaan naar de inspirerende quotes kijken. 

Wat heb je nodig:
- een spiegel
- watervaste fijnschrijver (1 euro bij de HEMA, in meerdere kleuren)
- evt. lippenstift, lipliners, stickers, op plak steentjes
 
Wat moet je doen?
Zorg eerst dat je de teksten hebt die je op je spiegel wilt schrijven. De meeste quotes kende ik uit mijn hoofd, maar ik heb er ook een boel van mijn tumblr gehaald. Je kunt ook songteksten of affirmaties op je spiegel schrijven of zelfs je beste vriend(inn)en er iets liefs/leuks op laten te schrijven. Be creative!

Als je klaar bent met schrijven, kun je je spiegel nog versieren met extra versieringen en kleurtjes. Denk bijvoorbeeld aan schattig hartjes die je tekent met lipliner of kusjes met lippenstift (zorg wel dat er niemand binnen kan komen als jij je spiegel staat te zoenen). Je kunt je spiegel ook nog versieren met stickers, maar deze zul je er daarna waarschijnlijk nooit meer af krijgen (dit is niet de eerste spiegel die ik versier en ik spreek uit ervaring!). 

Het leuke van de watervaste stift is dat je de spiegel schoon kam maken met glasreiniger zonder dat de tekst eraf gaat. Eventuele extra versieringen met lipliner of lippenstift zul je dan wel eraf halen, dus let daarop.

Heb je een schrijffoutje gemaakt of vind je een tekst bij nader inzien toch niet zo leuk? Geen probleem, met een beetje alcohol* krijg je het moeiteloos weg.Ook als je de teksten op je spiegel niet meer wilt, kun je de hele spiegel weer schoon krijgen met alcohol.
Het is onmogelijk om het goed op de foto krijgen, maar zo krijg je een beetje een idee.
Zorg dat de spiegel op JUIST een plek hangt waar je de spiegel vaak ziet. Het is namelijk de bedoeling dat je de quotes zo vaak mogelijk ziet. Ik heb mijn passpiegel gebruikt die in mijn gang hangt, zodat elke keer als ik voor de spiegel sta (en dat is toch wel meerdere keren per dag) de quotes zie. Je hoeft niet bang te zijn dat je spiegel niet meer 'werkt'. Mijn hele spiegel staat vol met quotes, maar ik kan ook nog prima zien of mijn kleren bij elkaar passen. Een fijnschrijver schrijft heel dun, waardoor er nog genoeg plek over blijft om in de spiegel te kijken. Je kunt alleen geen geposeerde spiegel fotoos maken, want dat ziet er wel een beetje raar uit.
Dit kan dus niet meer!

Extra tips:
- Probeer eerst op een klein onopvallend stukje van je spiegel of de watervaste stift er wel af gaat met alcohol.
-Je hoeft je niet te beperken tot spiegels. Op dezelfde manier kun je ook het glas van fotolijsten versieren of zelfs je ramen.
- Je hoeft natuurlijk niet de hele spiegel vol te schrijven met quotes, je kunt ook één mooie quote uitkiezen en die opschrijven.
- Ik heb een zwarte fijnschrijver gebruikt, maar je kunt elke kleur gebruiken die je wilt.
- Het is leuk om af te wisselen in lettergrootte en letterdikte, zodat bepaalde quotes eruit springen. Dikkere letters krijg je door een paar keer over hetzelfde woord te schrijven.

 *ik heb bacardi gebruikt, maar het is een goedkopere oplossing om gewoon bij de drogist een klein flesje pure alcohol te kopen


Happy DIYing

4 opmerkingen:

  1. Ik wil zo'n stift! Ik heb altijd zoveel quotes die ik wil delen en wat is beter dan ze op mijn kledingkast spiegel te schrijven zodat iedereen ze kan zien. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh. Ik heb geen spiegel om te voorkomen dat ik ijdel word (ehh, ja.) maar aangezien ik vervolgens toch stiekem in kleine spiegeltjes ga turen is dit misschien een idee. Helemaal volgeschreven is wel erg mooi, een deel van een verhaal of een hele lange quote uit een boek zou ik ook wel zien zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Quotes op je spiegel is ook een hele goede om te voorkomen dat je ijdel wordt, want dan ben je meer bezig met de quotes lezen dan met je uiterlijk! Een stuk uit een boek is inderdaad ook een heel goed idee.

      Verwijderen
  3. Wat een super leuk idee zeg! Ik ga het uitproberen! Nooit over nagedacht om een inspiratiespiegel te maken. Ik kan hem wel gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.