donderdag 27 december 2012

Hoe ging het met mijn voornemens van 2012?

Ik maak elk jaar goede voornemens. Gewoon, omdat ik het leuk vind om dat te doen. Het allerleukste vind ik nog wel op aan het einde van het jaar terug te kijken naar de voornemens die ik bereikt hebt, want meestal zijn dat er meer dan ik had verwacht.

Vorig jaar schreef ik hier mijn goede voornemens en vandaag ga ik evalueren hoe het met die voornemens gegaan is.


Bedachtzaam en aandachtig etenDit doel is nog steeds in progress. Ik vind het steeds makkelijker om echt te proeven wat ik eet, maar nog steeds kost dit me best wel wat moeite. Ik heb enorm de neiging om mijn eten snel naar binnen te werken, maar hier wil ik graag van af.

Zoveel sporten als ik leuk vindAls ik sport vind ik het altijd leuk eigenlijk, dus dat heb ik heel goed gedaan. De afgelopen tijd heb ik wel iets minder gesport dan ik zou willen, maar dat kwam door het verhuizen naar een andere stad en een andere sportschool waar ik aan moest wennen.

Leren mediteren
Toevallig ben ik hier afgelopen maand mee begonnen! Ik doe mee aan een onderzoek naar de invloed van meditatie op stress en moet daarvoor elke dag mediteren. Ik zit nu in week 3 (van de 5). Als ik hiermee klaar ben, zal ik hier nog wat meer over schrijven. Tot nu toe bevalt het me erg goed!


Zoveel mogelijk suikervrij en veganistisch etenOeps, hier heb ik niet enorm op gelet. Uit mezelf eet ik vrijwel suikervrij en veganistisch, maar in gezelschap eet ik toch vrij vaak kaas, eieren en suiker. Achja, jammer dan. Ik vind het eigenlijk wel prima zo!

Mijzelf onvoorwaardelijk waarderen
Ik weet niet of je dit doel echt kan voltooien, want je kunt jezelf natuurlijk altijd meer waarderen, maar ik heb hier wel hele grote stappen in gezet. Ik ben mezelf veel meer gaan waarderen het afgelopen jaar.

Mijn emoties aangaanDit doel is in progress, maar zeker nog niet voltooid. Ik heb zeker wel een heleboel vooruitgang geboekt!

Al mijn daden vanuit liefde doen
Nouja, al mijn daden is misschien een klein beetje te veel van het goede, maar ik doe wel veel daden vanuit liefde.

De natuur respecterenHet nadeel van wonen in Amsterdam is dat ze in mijn flat geen gft afval scheiden. Erg respectvol naar de natuur vind ik het niet dat ik al mijn fruit en groente afval zomaar bij het restafval gooi. Ik recycle wel mijn papier, plastic en glas, dus dat is al beter dan niets. Daarnaast doe ik ook zuinig met energie (liever een dikke trui aandoen dan de verwarming een graatje hoger!) en water.

Mijn lichaam behandelen als een tempel
Net als mijn andere voornemens heb ik wel vooruitgang geboekt, maar het zou nog steeds beter kunnen. Achja, ik heb in ieder geval een grote schoonmaak gehouden.

Al met al heb ik alle doelen wel redelijk volbracht, maar is er nog genoeg ruimte voor verbetering. Gelukkig maar, anders heb ik in 2013 niets te doen.

Hoe is het met jullie goede voornemens gegaan?

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk om zo achter elkaar je voornemens en hoe het uitkwam te lezen :) een jaar geleden kende ik je blog namelijk nog niet. Ik vind het eigenlijk allang knap dat je wanneer je zelf kookt vooral suikervrij en veganistisch eet. Dat is voor mij nog ver weg, vooral omdat ik ook weer meer ben gaan bakken, en daar gaat vaak echt een lading suiker in. En wat gaaf dat je meedoet aan een onderzoek over mediteren! Dat lijkt me echt zo'n handig steuntje in de rug om het ook echt te doen :) ben benieuwd hoe je het ervaart, en ook wat uiteindelijk het resultaat van de studie is (al duurt het vaak nog een tijd voor dat gepubliceerd wordt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn flink wat voornemens geweest! Mooi om te lezen hoe het daar nu mee gaat. Je toegevoegde plaatje met quote vind ik trouwens erg cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om dit te lezen!

    Ik ga morgen kijken wat ik had opgeschreven, ik vind het altijd net zo leuk als jij om terug te kijken ;-) Daarom doe ik het zelfs meestal in juni al. Ik maak dan ook wel heel veel losse doelen, een soort grote, semi-concrete to do lijst. In juni zijn er meestal al veel dingen af te strepen en die vervang ik dan door nieuwe opdrachten...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.