woensdag 23 januari 2013

Mijn favo apps

Nog niet zo heel lang heb ik een smartphone. Terwijl heel Nederland whatsappte, was ik nog druk bezig met smsen. Toen mijn geliefde Samsung Star steeds meer kuren begon te vertonen, besloot ik dat het tijd was dat ik ook maar eens een smartphone ging kopen. Met pijn in mijn hart verruilde ik mijn oude telefoon voor de "hippe" HTC chacha (ook wel de ''facebook'' telefoon genoemd, want er zit een heuse facebook knop waarmee je direct alles op facebook kan zetten). Met mijn nieuwe telefoon ging er een ook een nieuwe wereld voor me: de wereld van de apps. Ondertussen download ik er rustig op los en vandaag leek het me leuk om mijn favoriete apps te laten zien (en omdat ik een gierige Nederlander ben, zijn alle apps ook nog eens gratis!)
Een aantal apps die ik heb gedownload
Battery Dr Saver
Een app-killer die ervoor zorgt dat je batterij langer meegaat. Handig!

Ik geef mijn workouts altijd erg inspirerende namen
A HIIT Interval Timer
Met deze apps kun je zelf een high interval training (HIT) samenstellen. Ik doe graag HIT workouts, maar het ging me een beetje te ver om een dure gymboss timer te kopen. Voordat ik deze app ontdekte gebruikte ik een online interval trainer, maar deze app is veel handiger (en uitgebreider)

Hier doe ik mijn best om een foto van mijn lunch te bewerken

PhotoShake
PhotoShake is een simpel fotobewerkingsprogramma waarmee je heel makkelijk een coole collage van je fotoos maakt. Je gooit er een heel makkelijk een filter overheen, waardoor je fotoos ineens veel mooier zijn. Je kunt zelfs tekst, mooie randen en pictogrammen toevoegen. Ik ben een kluns met photoshop, maar hier krijg ik toch nog best mooie resultaten uit.
Sudoku Free heeft ook nog een handige game
Sudoku Free
Altijd sudokus maken! En ze geven het zelfs aan als je een zet doet die niet kan (waardoor je praktisch geen fouten meer kunt maken). Wachten op de trein is nog nooit zo leuk geweest!
De mindfullness bel

Mindfullness bel
Met deze app kun je om de zoveel tijd een belletje af laten gaan, om je de kans te geven weer in 'het nu' te komen. Erg handig als je de hele dag alleen bent, maar als je op kantoor of op school zit toch wel wat ongemakkelijk (want leg maar eens uit waarom heel de tijd dat belletje af gaat). Deze app gebruik ik dan ook alleen in de vakanties.
Mooie quote van Gandhi
... Quote
Ik heb verschillende 'Quote' apps, zoals de Buddha Quotes, Confucious Quotes, Mahatma Gandhi Quotes en Lao Tzu Quotes. Deze apps zitten vol mooie en inspirerende quotes. (Had je al in de gaten dat ik van quotes hou?)
Een aantal van mijn notities
Inkpad
Een app als notitieboekje. Hoewel ik fan ben van notitieboekjes, vind ik ze niet praktisch. Als ik iets op wil schrijven, ben ik mijn notitieboekje altijd kwijt. Gelukkig heb ik mijn telefoon wel altijd binnen handbereik (en kan ik altijd bellen als ik mijn telefoon toch kwijt ben geraakt), dus met deze app heb ik altijd mijn digitale notitieboekje bij. Handig voor geniale ingevingen voor blogs, boodschappenlijstjes en to do lists.  

Natuurlijk heb ik ook nog de standaard apps (whatsapp, facebook, hotmail etc.), maar die leken me te vanzelfsprekend om te bespreken.

Wat zijn jouw favoriete apps?


7 opmerkingen:

  1. Die mindfullness bel klinkt nuttig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn internetbankieren, whatsapp, Candy crush Saga, diverse foto bewerkingsprogramma,s Wordfreud, Pinterest, Instagram, Wordpress, Bloglovin en natuurlijk Twitter, Facebook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn favoriete zijn Simpsons Tapped Out en Pinterest. Ik heb ook een ChaCha, maar ben er echt niet tevreden over. Mijn geheugen zit altijd vol en hij heeft rare kuren. Hopelijk heb jij er meer plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb er ook wel klachten over inderdaad, voornamelijk met dat intern geheugen wat veel te snel vol raakt. Ik heb daarom ook maar heel weinig apps, want meer kan mn telefoon niet aan.

      Verwijderen
  4. Ik heb wel de Gymboss intervaltimer gekocht (prijs viel mee vanuit de VS, omgerekend maar zo'n 20 euro inclusief shipping) maar gebruik nu suf genoeg vaak de Gymboss-app (ook gratis), niet alleen voor HIIT maar ook voor stretchen (15 sec stretchen, 5 sec wisselen) en yoga. Misschien ook een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel tevreden over mijn huidige interval app, maar het is wel een goede tip. Dankjewel voor het delen!

      Verwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.