vrijdag 15 maart 2013

Mijn ervaringen met EFT

Sinds ik het artikel van Gala Darling over EFT heb gelezen, ben ik er enorm in geïnteresseerd. De eerste keer dat ik het artikel las, ging ik er gelijk mee aan de slag. Ik deed een aantal 'tapping' rondesen ik verwachte dat ik net zoals Gala in één dag van al mijn problemen af was (en daarna een lang en gelukkig leven kon leiden). Helaas gebeurde dit niet. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets. Ik voelde me vooral een  idioot om op plekken op mijn lichaam te kloppen waarbij ik hardop allerlei dingen zei.

Een lange tijd heb ik toen niets meer met EFT gedaan. Totdat ik hoorde van een vrouw bij mij uit de buurt die met EFT haar chronische hoofdpijn had genezen (nadat ze allerlei andere dingen had geprobeerd die allemaal niet werkte). Ik heb daarna nog een paar pogingen gedaan, maar weer verwachte ik wonderen (en dat gebeurde helaas niet). Wel voelde ik na het tappen een soort opluchting, alsof alles ineens minder erg leek

Toch was ik nog steeds niet overtuigd van het nut van EFT. Waarom ik dan toch in deze post over EFT schreef? De opluchting die ik voelde na de vorige keren dat ik EFT voelde wel fijn. Ik had wel het idee dat er iets gebeurde, ook al merkte ik er niet zo heel veel van. Ik besloot het nogmaals te proberen, maar nu concentreerde ik me beter. Ik besloot te tappen op een probleem waar ik al een tijdje mee liep en wat maar niet wegging. Ik deed een aantal rondes totdat ik ineens een vreemd gevoel kreeg. Het leek alsof het probleem ineens helemaal niet meer belangrijk was. Waarom doe ik eigenlijk zo moeilijk hierover? vroeg ik mezelf af. Ik beloofde mezelf er niet meer moeilijk over te doen. Sindsdien heb ik het idee dat het probleem geen probleem meer is.

Ik heb mezelf misschien niet genezen van chronische hoofdpijn of astma, maar ik heb mezelf wel kunnen helpen met iets waar ik erg mee zat.

Toen ik merkte dat EFT toch effect had bij mij, besloot ik het verder te gebruiken. Tijdens mijn tentamen periode had ik absoluut geen concentratie. Ik wilde niet leren, maar ik wist wel dat ik dit vak echt wilde halen. Ik besloot EFT te gebruiken om meer concentratie te krijgen. 'Ook al heb ik absoluut geen zin om te leren, toch accepteer ik mezelf volledig zoals ik ben.' Ik deed een aantal rondes, totdat ik weer dat gevoel krijg dat mijn probleem eigenlijk helemaal geen probleem was. Ik stopte met tappen en begon met leren. Ik heb de twee dagen erna beter geleerd dan ik ooit heb gedaan. Na twee dagen kwam het gebrek aan motivatie om te leren weer terug, dus besloot ik nogmaals te tappen. Hoewel het effect nu minder sterk was, gaf het me wel extra motivatie om weer te gaan leren. Ik heb een 7 gehaald voor mijn tentamen.

 Dit zijn zomaar twee van mijn ervaringen die ik heb gehad met EFT. Ik heb ondertussen gemerkt dat het alleen werkt als je er echt open voor staat en dat je er ook echt even de tijd voor moet nemen. Het is geen wondermiddel, maar het heeft me zeker geholpen met bepaalde zaken.

Heb jij ervaring met EFT? 

2 opmerkingen:

  1. Hoi!

    Ik ben ook geinteresseerd geraakt aan de hand van jouw artikel en heb dat van Gala Darling ook bekeken, wat ik wel een erg extreme uitkomst vond al zo snel.
    Nadat ik een beetje op internet heb gespeurd, heb ik het zelf net ook geprobeerd toe te passen. Kan niet zeggen dat ik nu al speciaal iets voel, maar wel een soort van verlicht gevoel, klinkt misschien raar. Ben erg benieuwd of ik er morgen iets van ga merken...

    Leuke blog heb je!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaren geleden (ik geloof voordat het echt bekend werd) heb ik het eens geprobeerd. Ik voelde me toen ook vooral een idioot. :p Soms zie ik van die filmpjes op Youtube met titels als "overcoming depression with EFT" en dan denk ik: zou ik of zou ik niet? Het draait altijd uit op "niet". Toch weer eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.