dinsdag 7 mei 2013

Je kunt altijd opnieuw beginnen

Bron
 "Elke dag begint er een nieuw jaar, het hangt er alleen vanaf waar je begint met tellen", las ik een tijdje terug op mijn flow kalender. Dit is een uitspraak waar ik het volledig mee eens ben. Ik ben een voorstander van het maken van goede voornemens, want ik denk dat het goed is om jezelf doelen te stellen. Ik vind het alleen wel erg jammer dat heel veel mensen alleen voornemens maken op 1 januari en de rest van het jaar onderuit zitten. Waarom zou je maar 1 keer per jaar goede voornemens maken?
Elke dag, nee zelfs elke minuut of elke seconde heb jij de macht om andere keuzes te maken. Je kunt op elke moment besluiten om jezelf nieuwe doelen te stellen. Soms kom je er achter dat bepaalde dingen niet (meer) bij jouw leven passen en het is erg fijn dat je dan kunt besluiten om dingen anders te doen.

Ik denk juist dat dat de kracht van het leven is: er is constante verandering. Als alles hetzelfde zou blijven, zou er weinig uitdaging zijn. Je kunt veel zeggen van het leven, maar uitdagend is het zeker.

Aangezien ik de laatste tijd erg afwezig ben geweest, wil ik daar toch graag weer wat verandering in brengen. Niet op 1 januari, maar gewoon vanaf nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.