woensdag 10 juli 2013

Hoe krijg je een bikiniproof lichaam?


Het is zomer en dat betekent winkels vol met vrolijke jurkjes en korte rokjes, terrasjes pakken met vriendinnen, barbecueën en zonnen in bikini. Ik denk dat bij veel vrouwen (en vast ook voor mannen) de gedachte om weer in badkleding te moeten verschijnen stress oplevert. Niet voor niets staan de covers van alle bekende vrouwenbladen vol met stappenplannen om binnen een x aantal weken een bikiniproof lichaam te hebben. Vandaag zal ik ook bespreken hoe je een bikiniproof lichaam krijgt, maar dan wel op een andere manier dan je in de bladen zal zien.

Het enige wat je voor een bikiniproof lichaam nodig hebt, zijn een lichaam en een bikini. Klaar is Kees!

Ik ben ervan overtuigd dat elk lichaam prachtig is, ook al zie je er misschien niet uit als Doutzen. Het feit dat je kan ademen, lopen, zien, voelen, ruiken en proeven is al wonderbaarlijk. Heb je er al eens over na gedacht hoe fantastisch het lichaam eigenlijk al is? Ik schreef er al eerder over, maar ik kan er eigenlijk maar niet over op houden hoe bijzonder het lichaam is. Het is erg jammer dat zoveel mensen het vanzelfsprekend vinden dat hun lichaam elke dag weer werkt, want er zijn een hoop ingewikkelde processen voor nodig (zo ingewikkeld dat een aantal van deze processen nog helemaal niet ontrafeld zijn).

Jouw lichaam is en blijft jouw lichaam, hoe je er ook uitziet. Of je nu 50 kg of 150 kg weegt, je bent en blijft diezelfde persoon. Je gewicht bepaalt niet hoeveel je waard bent, terwijl toch veel mensen hun eigenwaarde af laten hangen van het getal wat op de weegschaal verschijnt. Toch is je gewicht niets meer dan dat: een getal. Het enige wat je gewicht zegt, is met hoeveel kracht je op de aarde drukt. Als je op een andere planeet zou staan, zou je gewicht weer totaal anders zijn. Eigenlijk best een zinloos getal als je het zo bekijkt.

Er zo'n zoveel belangrijkere dingen dan je gewicht. Daarnaast is er absoluut geen verband tussen hoeveel je weegt en hoe gelukkig je bent. Je kunt een 'perfect' gewicht hebben, maar doodongelukkig zijn. Een paar jaar geleden was ik 17 kg lichter en durfde ik absoluut niet in een bikini over het strand te lopen omdat ik me zo dik voelde. Nu ik ouder – hopelijk wijzer – en ook wat zwaarder ben, zie ik het probleem van in een bikini rondlopen niet meer zo. Ik voel me prima tevreden met mijn lichaam, ook zonder thigh gap of een super platte buik.

Daarnaast hebben de meeste mensen niet eens door hoe jouw lichaam eruit ziet, omdat ze meer hun eigen lichaam bezig zijn dan met dat van jou. De meeste mensen hebben niet eens door of je een vreemde navel, een scheve voet of putjes in je billen hebt (en als ze het wel zien, maakt het ze meestal niet uit*). Ook een paar kilo meer of minder zullen de meeste mensen niet eens merken. 

Iets wat wel opvalt is zelfvertrouwen. Als jij lekker in je vel zit, zul je dat uitstralen en zal je omgeving dit oppikken. Ken je dat gevoel dat je je bij sommige mensen enorm op je gemak voelt? Ik denk dat de mensen zijn die zich ook het meest met zichzelf op z'n gemak voelen. Dus in plaats van te gaan crashdieëten om nog snel 5 kg kwijt te raken, kun je jezelf beter een mega dosis self love kado doen.

Wat doe jij om je comfortabel in bikini te voelen?
 
Lots of love & enjoy the sun.

*en in het zeldzame geval dat bepaalde mensen zich wel druk maken om jouw scheve neus of je kromme teen hebt, kun je maar beter zorgen dat je deze mensen niet in je leven houdt.

1 opmerking:

  1. Heel goed stukje!
    Ik kan niet zeggen dat ik me 100% comfortabel voel in een bikini, maar dat duurt twee tellen en dan kan ik het loslaten! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hou van reacties :)
Als je vragen hebt: stel ze gerust.